Prvi krenuli, prvi nastavljaju

Samo da nam je arija čista: Nissan ima svjetsku premijeru svog novog aduta

Edi Prodan

Nissan svojim novim crossoverom Ariya, čiji se dolazak očekuje do kraja godine, sugerira kako »ide na zrak« te da pri tom ne onečišćuje - zrak



Prvi su krenuli, prvi nastavljaju. Nissan je s modelom Leaf postao liderom elektromobilnosti u svijetu, posebno u nekim europskim državama kao što je to Norveška, da bi se nedavno pojavile prve informacije o kompaktnom crossoveru Ariya koji bi se na tržištu, pa tako i europskih država, trebao pojaviti do konca godine.


Vizualno riječ je o vrlo moćnom i bogato strukturiranom automobilu koji, kako se čini neće imati problema niti s funkcionalnošću. Potvrđuju to i podaci koji kažu kako mu je dužina 4,6 metara dok je širina 1850 mm. Visinom se izdignuo do 1660 mm, dok mu je međuosovinski razmak 2,7 metara. Golemi prtljažnik ima zapreminu od 470 litara.


Ono što je najvažnije u čitavoj ovoj poriči je podatak kako dolazi u ponudi s dvije baterije čija je snaga 63, odnosno 87 kWh. Posjeduje i bogatije opremljene verzije s mogućnošću pogona na sve kotače, a posebno je zanimljiv podatak kako dolazi s čak pet razina snage. Bazna je 218 »konja«, ali tu su i oni s 242, 279, 306 pa čak i 394 KS. Unatoč navedenoj golemoj snazi, najmanja mu je prema WLTP-u autonomija 360, dok maksimalna može dosegnuti i istinski velikih 500 kilometara.




Dinamika je i u slučaju Ariye, kao što je i kod ostalih automobila pokretanih elektromotorima, jako dobra. U svojoj baznoj verziji ubrzanje od 0 do 100 km/h mu je 7,5 sekundi dok je maksimalna brzina limitirana na 160 km/h. Kod najsnažnije opcije, one od 394 »konja«, Ariya do 100 km/h može za samo 5,1 sekundu. Tada joj je maksimalna brzina 200 km/h, a kako tvrdi proizvođač, u istinitost čijih smo se navoda imali nedavno prigodu uvjeriti dok smo testirali Nissan Leaf, autonomija mu je i u tom slučaju velikih 400 kilometara.


Vjerojatno će najveća potražnja biti za opcijom što donosi 242 KS, dok joj je zahvaljujući jačoj bateriji doseg 500 kilometara. I kad je već riječ o potražnji, istaknimo kako se na europskom tržištu očekuje do konca godine. Cijena je i dalje nepoznanica. Jasno nam je da će bazna opcija biti »normalnija« po pitanju cijene, dok se za verzije s jačom baterijom, većom snagom i pogonom na sve kotače teško može uopće nagađati.


U svakom slučaju, baš kao što i naziv govori – dolazi nam automobil male potrošnje koji itekako pazi da nakon njegovog prolaska – zrak ostane čist.