NOVI NIZ PROBLEMA

Prijelaz na električne automobile gura svijet u nove nestašice. Baterija neće biti već 2025.

P. N.

Foto: iStock

Foto: iStock

Gdje je čista energija? Gdje je infrastruktura za punjenje? Gdje su sirovine? Koji su geopolitički rizici u nabavci tih roba? Tko ima u vidu širu sliku ove promjene – rekao je šef Stellantisa na konferenciji Financial Timesa.



Prelazak na električnu mobilnost imperativ je Europske unije kojoj i mi pripadamo. Dobro, otvara se prostor i vozilima na gorive ćelije vodika, ali, kako se sada čini, električna vozila bit će dominantna. S električnom mobilnošću svijet preko noći neće postati ljepše mjesto, odnosno i ona će potaknuti nove krize i preslagivanje strateških karata. Direktor automobilskog koncerna Stellantis Carlos Tavares, na primjer, očekuje nestašicu baterija i sirovina zbog prelaska na elektromobilnost, piše revija HAK.


Problemi s opskrbom baterijama pogodit će automobilsku industriju 2025. ili 2026. godine.
– Ako ne bude manjka baterija, tada će postojati značajna ovisnost zapadnog svijeta o Aziji. To je nešto što možemo lako predvidjeti – rekao je Tavares na konferenciji Financial Timesa


Proizvođači automobila dugo su se oslanjali na vanjske dobavljače baterija, uglavnom iz Kine ili Južne Koreje. No sada kreću s podizanjem proizvodnih pogona za baterije. Međutim, za povećanje kapaciteta proizvodnje trebat će nekoliko godina. Europski automobilski divovi ostat će ovisni o dobavljačima kao što su LG Chem, Samsung (Južna Koreja), Panasonic (Japan) i CATL (Kina).


Šef Stellantisa također predviđa nestašicu sirovina što bi moglo dovesti do strukturalnih izazova. U usporedbi s motorima s unutarnjim izgaranjem, električni automobili su pravi teškaši i u prosjeku su teži 500 kilograma. Rudarenje sirovina poput koblata nosi nove geopolitičke rizike.


– Što je sljedeće? Gdje je čista energija? Gdje je infrastruktura za punjenje? Gdje su sirovine? Koji su geopolitički rizici u nabavci tih roba? Tko ima u vidu širu sliku ove promjene – rekao je šef Stellantisa na konferenciji Financial Timesa.