Snaga tradicije

Novi Range Rover u Hrvatsku stiže tek u svibnju, a već je na “neviđeno” prodano 20 komada

Edi Prodan

Foto Hrvoje Serdar

Foto Hrvoje Serdar



Nova generacija Land Roverovog moćnika Range Rover u svojoj petoj generaciji stigla je i u Hrvatsku. Iako je riječ o samo jednom jedinom primjerku namijenjenom u prezentacijske svrhe, pokazanom u Jaguar Land Rover salonu pulskog Auto Benussija u Zagrebu, od 27. listopada kad je označen početak prodaje s hrvatskim je kupcima sklopljeno već dvadeset ugovora.


Skoro su svi potpisani u Zagrebu i Splitu. Ono što je još jedna posebitost ovog uistinu impresivnog automobila, činjenica je da mu je najpovoljniji plug-in primjerak. Razlog toj neobičnosti je u tome da hrvatski zakon automobile čija je baterija za skladištenje struje sposobna energijom opskrbiti elektromotor za prometovanje dulje od 100 kilometara oslobađa – trošarine. Takav je Range za skoro dvjesto tisuća kuna povoljniji od ulaznog, baznog modela! Kad smo već kod cijena, istaknimo da je plug-in modelu traženi iznos kuna, dok je najskuplji, čak 1,74 milijuna!


Ono što se u osnovnim impresijama još može istaknuti je činjenica da – majstori uvijek ostaju majstorima. Tvorci Range Rovera davno su, 1970. godine osmislili automobil koji se zapravo uopće ne osvrće na konkurenciju. Da, u jednu bi se ruku mogao definirati proizvodom koji je reagirao na izazove iz SAD-a i Japana, ali Range Rover je oduvijek bio istinska, unikatna i sasvim osebujna kreacija, prigrljena čak i od engleske kraljevske obitelji. K tome, ovo je nastavak specifičnog nadmetanja i s dizajnerske strane. Dok su prve tri generacije u tom smislu bile evolutivne, prošla, i posebno ova stvaraju i sasvim specifični dizajnerski kod.




Range Rover dolazi u dva karoserijska izdanja, kraćem je dužina 5,05, duljem 5,25 metara tako da ga se može konfigurirati s četiri – u najluksuznijoj ili sedam sjedala kad postaje najfunkcionalniji. Snaga mu je u dizelskoj, šestcilindarskoj opciji od 300 do 350 KS, dok je najizdašniji s V8 motorom i 530 »konja«. Plug-in ima kombinaciju 6-cilindarskog benzinca snage 400 KS, pojačanog s elektromotorom tako da ukupno doseže 441 KS. Emisija CO2 mu je samo 19 g/km, prosječna potrošnja 0,8 litara. Mana mu je težina od skoro 2,8 tona.


Prve se isporuke, unatoč poznatim problemima u automobilskoj industriji, očekuju u svibnju, dok u cijelosti električna verzija dolazi 2024. godine.