Luksuz i tehnologija

U Hrvatsku stigao novi Range Rover, rezervirano već 20-ak primjeraka. Posebno je zanimljiva cijena

Edi Prodan

S obzirom da hrvatski zakon automobile čija je baterija sposobna samo uz pomoć električne energije pokretati vozilo dulje od stotinu kilometara oslobađa trošarine, a kod Range Rovera to je 112 kilometara, imamo istinski luksuzni proizvod bez nameta koji se inače naplaćuje svim "običnim" automobilima!



Automobil omiljen engleskom kraljevskom dvoru, Land Rover Range Rover u svojoj petoj generaciji stigao je i u Hrvatsku.


U svoj ovoj nestašici automobila, hrvatski zastupnik, pulska tvrtka Benussi, ipak je uspio doći do svog primjerka kako bi ga predstavio novinarima.


Land Roverov model nastao 1970. godine dulje od pola stoljeća privlači jednu od najsnažnijih pažnji u svijetu na četiri kotača. S razlogom jer riječ je o jednom od tehnološki, ali i po elementima luksuza najzanimljivijem automobilu svih vremena.




Ii ovog puta dolazi u dvije karoserijske izvedbe, duljoj je čak 5,25 metara, te u tri razine motorizacije. Jedna od, plug-in, izvedba je posebno zanimljiva. S obzirom da hrvatski zakon automobile čija je baterija sposobna samo uz pomoć električne energije pokretati vozilo dulje od stotinu kilometara oslobađa trošarine, a kod Range Rovera to je 112 kilometara, imamo istinski luksuzni proizvod bez nameta koji se inače naplaćuje svim “običnim” automobilima!


Dolazi se tako do neobične situacije da je ta izvedba, koja je kod drugih proizvođača jedna od najskupljih, najpovoljnija. Mada, teško je reći da automobil što ima cijenu od 1,07 milijuna kuna, ili trećinu plaće koju u svom radnom vijeku zaradi prosječni hrvatski radnik, povoljna. Ali jeste jer najskuplji Range Rover u ovoj generaciji prelazi 1,75 milijuna kuna.


Zanimljivostima tu još nije kraj. Iako će se Range Rover V pojaviti u prodaji tek u svibnju, odmah nakon njegove prezentacije održane u Londonu 27,. listopada 2021. godine, krenule su narudžbe. Pa ga je tako “na neviđeno” rezerviralo i 20 hrvatskih kupaca. Oni dominantno dolaze iz Zagreba i Splita dok su Slavonija i MiK regija ostali – rezrvirani.


Kompariramo li ovaj podatak, polovica narudžbi se odnosi na plug-in izvedbu, ispada da je Range Rover s ovih dvadeset vozila, napravio promet kao – 250 povoljnijih automobila B segmenta, hrvatskom standardu najprimjerenijeg.


Vratimo li se tehničkim detaljima, u ponudi su tri motora, dizelski sa šest cilindara i 300 “konja”, plug in koji ima šestcilindarski benzinac i elektromotor te ukupno 440 KS kao i V8 benzinac koji s 530 KS predstavlja vrh ponude. Plug-in ima deklariranu potrošnu od samo 0,8 litara i 19 g/km emisije CO2. Težina, ovisno o izvedbi, približava se tri tone, konkretno V8 ima skoro 2,8 tona. U cijelosti električna verzija se očekuje 2024. godine.