Pad potražnje

Novi problemi za Teslu i Muska, ovaj put na drugom najjačem tržištu

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

U Kini je prošli mjesec prodano oko 56 tisuća Tesla automobila što je 21 posto manje nego prošle godine u isto vrijeme, ali i 44 posto manje negoli u studenom 2022. godine



U sjeni prašine koje podiže sa svojom zadnjom akvizicijom Twitterom, Elon Musk se suočava sa sve više probelma u svom core biznisu, onom s automobilima Tesla koji ga je učinio najbogatijim čovjekom na svijetu. Osim što je dionica Tesle krajem 2022. vrijedila 60 posto manje nego na početku godine, i što dioničari počinju javno kritizirati njegovo vođenje tvrtke, na pomolu su novi problemi na drugom najvećem tržištu za Teslu gdje prodaju skoro 40 posto svoje proizvodnje.


Naime, prema novim podacima koje iz kineskih izvora prenosi New York Times, u Kini je prošli mjesec prodano oko 56 tisuća Tesla automobila što je 21 posto manje nego prošle godine u isto vrijeme, ali i 44 posto manje negoli u studenom 2022. godine.


Prodaja Tesle na godišnjoj razini u Kini i dalje raste, kao što je rasla i prošlih godina, no taj je rast usporen, a sad se bilježi i pad prodaje prvenstveno zbog sve jače domaće konkurencije koja prodaje jeftinije hibride i električne automobile, a po kvaliteti su sve bliži donedavno neprikosnovenim Teslinim modelima.




Posebno se među takvim ističe kineska tvrtka BYD kao broj jedan po broju prodanih električnih automobila u Kini.


Da su u Tesli svjesni problema i da nije kvaka samo u ponovnom izbijanju epidemije COVID-a u Kini i povezanim problemima u opskrbi i prodaji, svjedoči i činjenica da su Y i 3 modelima Tesle snižene cijene u Kini i da ih isporučuju u roku od tjedan dana, dok se na njih prošle godine čekalo mjesecima.


A problem s kojim se suočavaju u Kini, mogao bi postati globalan, ne samo za Teslu, već i ostale velike „tradicionalne“ tvrtke. Ovih dana iznesen podatak da je proizvodnja električnog vozila u Kini čak 10 tisuća eura jeftinija nego u Europi sugerira da bi kineska konkurencija – u uvjetima kad potrošači žele pouzdan električni automobil bez obzira na brend – mogla ovladati tržištima širom svijeta.