Otvorenog garda

MG hrvatskom premijerom električnog kompakta 4 nastavio “izazivati” konkurenciju

Edi Prodan

MG s električnim 4 nastavlja zacrtanim putem osvajanja u svim tehnološkim razredima gdje se nalaze modeli velikoserijskih marki



MG je s regionalnom, pa tako i hrvatskom premijerom svog električnog kompakta oznake, ili naziva 4, nastavio osvajački put u praktično svim danas najprivlačnijim razredima automobilskog tržišta.


Konkretno, u ovom je slučaju riječ o električnom kompaktu, a to je svakako razred u kojem će se u skoroj budućnosti, ako ne već i sadašnjosti, itekako »lomiti koplja« za tržišnu dominaciju. Ono što se može odmah zaključiti, prema njegovim tehničkim karakteristikama, ali ne manje i prema dizajnu, odnosno izgledu, kao i cijeni koja u ovom slučaju iznosi sasvim prihvatljivih 33,5 tisuća eura, na jako je dobrom putu da u zacrtane ciljeve i ostvari.


MG4 pokreću elektromotori u dvije izvedbe snage. Manjem je 125 kW, većem 150 kW. Dinamički gledano vrlo su slični jer im od 0 do 100 km/h treba 7,7 ili 7,9 sekundi. Ali tako je to s elektromotorima koji su sposobni svu snagu praktički odmah »izbaciti« na pogon i podlogu. S druge strane, zbog sigurnosti, ali i čuvanja energije, odnosno zbog onemogućavanja njezinog nepotrebnog razbacivanja, maksimalna je brzina limitirana na 160 km/h.




Ono što je također dobro, a što danas kod električnih automobila ima možda presudnu ulogu, kapacitet je baterije i doseg koji iz njega proizlazi. MG4 u ponudi ima dvije baterije, od 51 i 64 kWh, dok mu je doseg 350 odnosno 450 kilometara. Kod baterija je važno da se do količine, na najsnažnijim punjačima, od 80 posto mogu napuniti za svega nešto više od pola sata.


Kompaktni razred traži i funkcionalnost jer tu svoje vozilo obično traže obitelji. MG4 se tako u duljinu protegao 4287 mm, širina mu je 1836 mm dok pomalo crossoverovske ambicije pokazuje u segmentu visine – 1504 mm. I platforma mu je nova i napredna, oznaka joj je MSP, a upravo će ona biti temelj mnogih novih modela na električni pogon s ovim nekad engleskim, danas kineskim brendom. Dodajmo još da je i unutrašnjost vizualno privlačna, sveobuhvatna s plastikom standardne kvalitete.


Ono na što se mnogi referiraju, jer ipak je još uvijek riječ o marki koja se probija na europskom i hrvatskom tržištu, jamstveni je list. A on govori dobre podatke – standardno tvorničko jamstvo doseže sedam godina ili150.000 kilometara.