Kaos na tržištu

Katastrofalan pad prodaje auta u Hrvatskoj: Ljestvica najprodavanijih modela će vas jako iznenaditi

Edi Prodan

Reuters

Reuters

VW u šest mjeseci pao za 47,1 posto, KIA narasla za 46,6 posto!



Pad prodaje u odnosu na isti lanjski mjesec, lipanj 2021. godine iznosi golemih 26,3 posto što je ravno – katastrofi.


S obzirom da se ne radi o godini korone i svih zabrana koje je ona donosila, baš kao što je i turistička sezona i više nego dobra, istina s odgodom nemalog broja letova što može utjecati na hrvatsku rent-a-car scenu, jasno je da se automobilska industrija nalazi u dugo nezabilježenoj proizvodnoj krizi.


S obzirom da se nalazimo točno na polovici godine, i kumulativni rezultati nam mogu dati vrlo jasnu sliku ove, 2022. godine. Pad je na šestomjesečnoj razini znatno niži, ali ni tih ravno deset posto manjka ne mogu biti razlog za mirni nastavak godine. Štoviše, taj bi se postotni iznos mogao i povećavati s obzirom da automobila nema pa nema u dovoljnim količinama.




Volkswagen predvodi proizvođačku kolonu s ukupno 2396 registriranih automobila, no s obzirom na trend i činjenicu da imaju dovoljno automobila vrlo bi ga lako, već idućeg mjeseca mogla prestići KIA koja je u polugodišnjem razdoblju zabilježila 2275 prodanih komada. I u slučaju ova dva proizvođača pozabaviti ćemo se s lanjski relacijama.


Volkswagen je zabilježio pad prodaje u prvih šest mjeseci u odnosu na jednako lanjsko razdoblje od nevjerojatnih 47,1 posto! KIA je pak učinila suprotno – porasla je za 46,6 posto!


I upravo na ova dva primjera postaje jasno koji kaos vlada u proizvodnim pogonima, poglavito europskih proizvođača.


Najprodavaniji model je Dacia Duster s 892 komada, slijede ju Škoda Octavia pa opet Dacia – Sandero.


Među deset najprodavanijih modela još su čak tri KIA-e Stonic, XCeed i Ceed, dva Vokswagena – T-Roc i T-Cross i dva Opela – Crossland i Mokka.


I dok je Dustera ove godine prodano svega komad više nego u istom lanjskom razdoblju, Octavija je doživjela veliki pad – 32,2 posto.


Nije dakako nestalo zanimanje za Škodinu kompaktnu limuzinu nego ih naprosto nema u dovoljnim količinama, s velikom vjerojatnošću da će tako biti do konca godine, a možda i na početku iduće.