Gradski automobil

Kako voziti na struju za svega 79 tisuća kuna? Stigla je nova Dacia Spring

Edi Prodan

Dacijin mališan u mišićavom SUV izdanju demokratizira električnu automobilsku revoluciju uz vrlo dobar doseg što je jedna od najvećih mana »električara«



​​Gradski automobil atraktivnog SUV kroja čija je dužina 3,73 metra, najbliži mu Sandero doseže 4,07 metara, visina 1,51 metar, ali mu je zato širina svedene na svega 1,58 metara tako da u unutrašnjosti ima četiri, ne pet mjesta, učinili su od Dacije Spring najzanimljiviji i po svemu sudeći najpovoljniji električni automobil na tržištu. Ostane li sve s državnim poticajima kako smo i navikli, Spring će u Hrvatskoj imati početnu cijenu od 79.999 kuna!


​Iako dakle smanjen u odnosu na uobičajene dimenzije, Spring dolazi s kapacitetom prtljažnika od 270 litara, a na doseg mu utječe i činjenica da ima samo 1045 kilograma. Osim obilja prostora za četiri odrasle osobe, Dacia Spring nudi doseg od 230 km prema WLTP-u, odnosno 305 km prema za gradsku vožnju. Svedeno u realne okvire sasvim je sigurno da bez punjenja može prijeći oko 200 kilometra što je dovoljno za veliku većinu uobičajenih vožnji hrvatskih vozača.


Kapacitet baterije mu je 33 kWh, prosječna potrošnja 11,9 kWh, a snaga koju razvija 45 KS. Maksimalna mu je brzina 125 km/h, a do brzine od 100 km/h dolazi za 19,1 sekundu. Kad se sagleda ove podatke, kao da se vraćamo u neka retro vremena, primjerice na početak osamdesetih kada je većina automobila u hrvatskom voznom parku imala upravo ovakve karakteristike snage i dinamike. S druge strane, sagledamo li politiku razvoja sigurnosti na prometnicama, koji se u jednoj velikoj mjeri zasniva upravo na represiji, na kaznama za prebrzu vožnju, Spring se nameće kao idealan automobil za budućnost: električni je dakle i ekološkiji od drugih, brz taman toliko da se ne uđe u zonu opasnosti od plaćanja kazni.




Bit će dostupan u comfort i comfort plus opcijama za privatne kupce te u inačici business za poduzeća i pružatelje usluga dijeljene mobilnosti. Pretpostavlja se naime da će se u skora vremena automobili manje kupovati, više rentati prema realnim potrebama.


Predbilježbe za novi Dacia Spring otvorit će se tijekom ljeta, kad će biti do kraja poznati i ovogodišnji državni ekološki poticaji, a prve isporuke za hrvatsko tržište očekuju se od rujna nadalje.