Novi kriteriji u klasi

Kad uloženo srdačno stisne ruku vraćenom: Testirali smo Mazdu Cx-5

Edi Prodan

Mazda koja stremi premium krugovima osmislila je CX-5 u izdanju što mnogo daje za uloženo te tako ušla i u »best buy«



Mazda je svoj SUV CX-5 osmislila u paketu opreme u kojem baš ništa ne nedostaje, i to, s obzirom na model i marku, skoro nestvarno dobre cijene od 199 tisuća kuna. Naprosto realizirala je model što se istodobno nalazi u dvije rubrike: »best buy« te »vjerovali ili ne«.


Poboljšana tehnologija


U svrhu veće praktičnosti, bezbrižnosti i sigurnosti u Mazdi CX-5 poboljšana je tehnologija »Human Machine Interface« (HMI), te su radi boljeg odziva tijekom vožnje i smanjenja emisija CO2 unaprijeđeni i motor i mjenjač. Istina, kad se »stisne gas«, na što stalno mami sa svojih 165 »konja«, potrošnja može biti jako visoka, iznad devet litara. Prosječno smo na kraju testa trošili 7,6 litara što je i realni rezultat koji će postizati velika većina vlasnika ovakvog automobila. Iako proizvođač navodi kako je prosjek skoro dvije litre manji od onog koji smo mi zabilježili, realnost je ipak kud i kamo drugačija. Uostalom, pa tu je dvolitreni benzinac u tijelu težine od 1,5 ne baš aerodinamičnih tona tako da je nejasno kako se izračunalo da se potrošnja kreće u zoni od pet do šest litara?


Vratimo li se nadograđenom sustavu HMI, on spaja novi, brži i pregledniji središnji zaslon od 10,25 inča i intuitivniji »commander« s proširenim rasponom povezanih usluga kojima se upravlja putem najnovije aplikacije »MyMazda«. Brojne funkcionalnosti uvedene u svrhu praktičnosti i sigurnosti uključuju daljinsko zaključavanje vrata, sustav za pronalazak vozila, daljinsko pretprogramiranje većeg broja odredišta za navigaciju, izvještaj o statusu vozila, zahtjev za kontaktiranje Mazdinih partnera i rezervaciju usluge servisiranja, pomoć na cesti i sigurnosno upozorenje. Uostalom, svi modeli ovog japanskog proizvođača uvijek su u naglašenom suglasju s aktualnim tehnološkim trendovima.




Nekoliko poboljšanja pogonskog sustava rezultiralo je boljim i ekološki prihvatljivijim doživljajem vožnje. Ona uključuju optimiziran rad papučice gasa kod ubrzanja za bolji odziv i kontrolu vozila, poboljšani odziv motora na dodavanje gasa i smanjenje emisija CO2. Istina, koliko god bila moderna, u domeni motora Mazda je »tvrdoglava«, ustrajna na putu stalnog poboljšanja standardnog benzinca veće litraže, bez silovanja, turbina ili smanjenja broja cilindara. Sve to pruža nemalo zadovoljstvo u vožnji koja je onako baš – suverena. Točno se zna što se nakon pritiska na »gas« od motora dobiva. Desetak sekundi je dovoljno do »stotke«, veseli i elastičnost motora koja se najbolje ogleda prilikom međuubrzanja. Vrhunska je i stabilnost, a iako SUV, CX-5 se vozi skoro kao – sportski automobil.


​Besprijekorno funkcionalan


Najviše se ocjene mogu istaknuti i po pitanju funkcionalnosti. Kabina je očekivano prostrana, u nju će se udobno smjestiti čak i pet putnika, a prtljažnik sasvim sigurno ide u red izdašnijih u klasi. Automobil je to s kojim se itekako spretno prolazi gradskim gužvama – fizička preglednost zahvaljujući digitalnim nadopunama to jako dobro pokazuje prigodom parkiranja na malom prostoru – baš kao što ga četveročlana obitelj može natovariti svim i svačim kad krene na »godišnji«. Naprosto, automobil – po mjeri.


Osnovna cijena ovog modela je 199,9 tisuća kuna za što se dobiva bogato opremljeni automobil što primjerice serijski ima i stražnje parkirne senzore. Uz nadoplatu dolaze još i sustav za navigaciju s danas teško razumljivom cijenom od 4200 kuna, setom tepiha, vrlo korisnom kadicom prtljažnika koju je maksimalno jednostavno očistiti, zaštitnom folijom stražnjeg odbojnika, zimskim gumama,…ukupno 211 tisuća kuna.


​Može se pokušati, no nije baš jednostavno pronaći sličan automobil u jednakim financijskim gabaritima. K tome, automobili iz Hirošime poznati su i po tome da traju i traju bez devijacija po pitanju kvalitete materijala. Na kraju krajeva, da i u dizajnerskom smislu da baš nešto brzo stare, pa i – ne stare.