Uključivanje u trend

Japanska vlada namjerava nakon 2035. zabraniti prodaju automobila na unutarnje sagorijevanje

T.I.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Jaka japanska automobilska industrija nije oduševljena idejom svoje vlade, iako je jasno da će i poslije 2035. godine proizvoditi automobile s unutarnji sagorijevanjem za izvozne potrebe



Prema informacijama nacionalne japanske televizije NHK, Japan će slijediti primjere sad već brojnih zapadnih zemalja koje su postavile ciljeve da u narednih deset ili nešto više godina više neće biti moguće kupiti i registrirati novi automobil pogonjen isključivo motorima s unutarnjim izgaranjem.


Kako doznaju, u okviru dugoročne strategije smanjivanja emisije stakleničkih plinova, japanska vlada bi uskoro mogla u javnost izaći s ciljem da će na teritoriju Japana biti moguće kupiti novi automobil samo na hibridni, električni ili neki drugi pogon koji kao nusprodukt nema CO2 ili neki drugi staklenički plin.


U tom pravcu je najdalje otišla Norveška po roku implementacije plana, i po opsegu vozila. Tamo je već 2017. godine više od 50 posto novoprodanih automobila pogonjeno strujom, a vladin plan je da se nakon 2025. neće moći registrirati osobni automobil s motorom na unutarnje izgaranje što je prilično rigorozno čak i ako u tu odluku uključimo samo nova vozila. No, plan tamošnjih vlasti da će ni polovni automobili na benzin i dizel više neće moći registrirati.




Sličan plan ima i Nizozemska, samo je rok 2030. godine. Ostalih 20-ak zemalja među kojima nema Hrvatske, ali ima susjedne Slovenije, planiraju ne ići tako radikalno, polovni automobili na unutarnje sagorijevanje i dalje će se moći registrirati, ali će novi automobil morati biti ekološki prihvatljiv, odnosno pogonjen na struju ili barem hibridno. Rokovi implementacije su od 2030. do 2050. godine, ovisno o zemlji.


Jaka japanska automobilska industrija nije oduševljena idejom svoje vlade, iako je jasno da će i poslije 2035. godine proizvoditi automobile s unutarnji sagorijevanjem za izvozne potrebe jer se računa da će veći dio manje bogatog i razvijenog svijeta oklijevati s odlukama o postupnom ukidanju benzinskih i dizelskih vozila sa svojih cesta. I inače japanski proizvođači nisu u prvom redu firmi koje guraju čisto električna vozila, samo Nissan se ističe na tom planu, Toyota se čvrsto drži svojih hibridnih modela s kojima ima mnogo uspjeha već dugo širom svijeta, a Mazda i Honda prilično kaskaju za trendom koji bi za koju godinu mogao postati pravilo.