Finoća pokreta

Svjetska premijera Mercedes Visiona EQXX: Baterija će mu imati doseg od čak tisuću kilometara

Edi Prodan

Zanimljiva Mercedesova električna berlina trebala bi imati doseg od čak tisuću kilometara do kojeg bi se došlo ne povećanjem baterije, nego finim tehnološko-aerodinamičkim postupcima



Mercedes s modelom, točnije još uvijek prototipom Vision EQXX, najavljuje dvije velike stvari koje bi trebale definirati mobilnost druge polovine aktualnog desetljeća koju će definirati električni automobili.


Prva je svođenje forme u poznate gabarite, berlina s međuosovinskim razmakom od 2,8 metara te četiri odvojena sjedala, s tim odmakom da se težinom i aerodinamikom, točnije sa smanjenjem kilograma i svođenjem koeficijenta otpora zraka na cx 0,17, utječe na dodatno smanjenje potrošnje. Na taj se način ne mora povećavati kapacitet baterije koja je danas, u cjenovnom ali i gabaritnom smislu, jako opterećujuća komponenta svakog električnog automobila.





Drugi dio ove priče je doseg koji bi, prema najavama, trebao biti oko tisuću kilometra što je za današnje »elektičare« uglavnom neostvariva veličina. U Mercedesu ističu kako će ovaj model biti opremljen baterijom kapaciteta 100 kWh, što je danas već itekako poznata veličina, ali i to da će na 100 kilometara trošiti ne više od 10 kWh. K tome spomenuta baterija je za 50 posto manja i za oko 30 posto lakša od uobičajenih tako da joj je i težina svedena ispod 500 kilograma. S obzirom da je težina Mercedes EQXX sasvim prihvatljivih 1,75 tona, sve zajedno i nije neostvarivo.


Testirajući pojedine električne automobile veće težine i sami smo uspijevali realizirati prosjek značajno manji od 20 kWh/km tako da daljnji tehnološki napredak, koji je kod Merecedeseovih automobila itekako realan, može donijeti tako značajni doseg. Čak i kad bi bio trideset posto manji, ne bi bio loš, točnije bio bi u zoni dosega koji danas imaju manje rastrošni konvencionalni automobili. Ukratko, Mercedes s XX modelom se uklapa u – umjetnost mogućeg.



Snaga motora je također vrlo razumnih 204 KS, a kako se ne bi trošilo energiju namijenjenu pokretanju vozila, putem solarnih elemenata osiguravalo bi se energiju za svjetla, rasvjetu, kao i za infotaiment.


Ukratko, Vision EQXX ne odlazi u neki magloviti futurizam, ne stvara prototip na koji će se brzo zaboraviti, već budućnost dovodi u vrlo realne okvire. Element za koji se također nadamo da će se približiti realnosti je – cijena.