Privremeni odlazak

Iako na prvu tako ne zvuči, logično je da Hyundai svoj 220 milijuna eura vrijedan ruski pogon prodaje za 78 dolara

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Napomenuto je da ugovor sadrži pravo otkupa, što ga čini nekom vrstom posudbe, privremenim rješenjem dok se Rusija ponovno ne postane poželjni odnosno dozvoljeni partner velikim zapadnim i azijskim tvrtkama



Prije invazije Rusije na Ukrajinu Hyundai i njihova tvrtka kćer KIA bili su među tri najpopularnija automobilska brenda u Rusiji. No, baš kao zapadne auto industrije s pogonima u Rusiji, i korejske tvrtke povukle su se s ruskog tržišta u ožujku 2022. godine.


U 2022. godini Hyundai je prodao u Rusiji 45 000 vozila što je drastičan pad u odnosu na prijašnji godišnji prosjek od oko 200 tisuća vozila. No, čini se da su i te zalihe iscrpljene tijekom ove godine. Kao primjer, u kolovozu je u Rusiji prodano samo šest njihovih novih automobila.


U današnjem priopćenju iz Hyundaija stoji da je na sastanku Upravnog odbora Hyundaija odobrena prodaja njihove ruske filijale Hyundai Motor Manufacturing Rus, uključujući tu i veliki proizvodni pogon u Sankt Petersburgu. Pažnju privlači iznos za koji je tvrtka vrijedna 220  milijuna dolara (toliko su u regulatornom izvješću prijavili gubitak ovom prodajom), prodana ruskoj tvrtki ART-Finance. Riječ je o simboličnoj cijeni od 7 tisuća rublja, odnosno 78 dolara. Ovaj neobični ugovor koji bi trebao biti zgotovljen do 28. prosinca  ima svoje logično objašnjenje.




Napomenuto je da ugovor sadrži pravo otkupa, što ga čini nekom vrstom posudbe, privremenim rješenjem dok se Rusija ponovno ne postane poželjni odnosno dozvoljeni partner velikim zapadnim i azijskim tvrtkama, osim onih kineskih koji Rusiju nisu napuštale i profitirale od odlaska konkurencije s ruskog tržišta.


Nadalje, ART-Finance je novoosnovana tvrtka kćer Avilona, najvećeg ruskog zastupstva stranih auto tvrtki prije sukoba, između ostalog i Hyundaija i KIA-e. Sličnu stvar kao što je sada učinio Hyundai, prije ove godine učinio je i VW sa svojim ruskim pogonima, jedino što nisu objavljeni financijski uvjeti prodaje ART-Financeu.


Ovakva vrsta prodaje vjerojatno ima veze i s pritiskom ruske vlade prema stranim tvrtkama u Rusiji koje su napustile rusko tržište da prodaju svoje pogone u pola cijene ruskim kupcima i da još uz to plate 10 posto od tog iznosa ruskoj državi za izlaz.