Struja

I propeti konjić odlučio slijediti trendove. Prvi električni Ferrari stiže 2025. godine

Jakov Kršovnik

Reuters

Reuters

Baš kao i drugi proizvođači sportskih automobila, imaju problem. Današnje baterije električnih vozila ne pružaju istu snagu kao motori s unutarnjim izgaranjem



Električni i hibridni modeli trebali bi činiti 80 posto naših prodanih automobila do 2030. godine. A prvi Ferrari potpuno na električni pogon trebao bi ugledati svjetlo dana 2025. godine, najavili su iz autodiva iz Maranella, a javlja Reuters.


No, propeti konjić se, baš kao i drugi proizvođači sportskih automobila, nalazi pred problemom. Ne radi se tu samo o ulaganju u razvoj novih električnih modela, već današnje baterije električnih vozila ne mogu pružati istu snagu kao što to mogu motori s unutarnjim izgaranjem. Pitanje je koliko će kupci sportskih automobila biti otvoreni novim, tihim, pa možemo reći i sterilnim, izdanjima njihovih sportskih ljubimaca na četiri kotača, koji neće imati jednaku snagu dosadašnjih automobila.


No, kako bilo, čini se da će Ferrari ići u tom smjeru, iako, piše Reuters, sporije nego što proponenti zelene tranzicije očekuju. Jer, do daljnjeg će motori s unutarnjim izgaranjem i dalje biti središnji dio Ferrarijeve prepoznatljive linije. Ferrari, unatoč najavama, za sada nije predstavio plan za prelazak na električna vozila. Linija Ferrarijevih vozila vjerojatno će rasti u godinama koje dolaze, ali većina će novih modela, barem isprva, imati motor s unutarnjim izgaranjem uključujući i Ferrarijev prvi SUV, Purosangue, koji će pogoniti zaštitni znak propetog konjića snažni 12- cilindarski motor. No, novi modeli uključit će i hibride, podsjetimo Ferrari trenutno ima četiri hibrida u svom voznom parku.




No, da se vratimo na probleme pri prelasku na proizvodnju električnih vozila, baterije teže stotine kilograma što utječe na aerodinamiku i upravljanje vozilom, a i kako smo rekli, ne pružaju isti »gušt« pri vožnji kao motori s unutarnjim izgaranjem. Kako bi riješio te izazove Ferrari istražuje novu vrstu baterija, koje bi mogli imati veću snagu, kao i vodikove gorive ćelije te sintetička goriva.


– Tehnološka tranzicija uvijek donosi situaciju koja je malo nejasna, u kojoj ima magle, rekao je za Reuters Benedetto Vigna, glavni izvršni direktor Ferrarija, veteran tehnološke industrije koji je preuzeo dužnost u Maranellu, lani u rujnu.


 


 


Jakov Kršovnik