VW misli ozbiljno

Hrvatska digitalna premijera Volkswagena ID.3: “Golf na struju” osvaja svijet

Edi Prodan

U Volkswagenu su lansiranjem električnog ID.3, baš kao što su to učinili i sedamdesetih godina s Golfom, otvorili novo doba kompaktnih automobila, ovog puta onih pokretanih strujom



Na jedan možda ne spektakularni, jer riječ je bila o digitalnoj, virtualnoj premijeri, ali svakako da na sasvim poseban način Volkswagen i njegov hrvatski predstavnik Porsche Croatia predstavili su domaćim medijima svoj najnoviji automobil – ID.3.


Kako je već poznato, riječ je o kompaktnom automobilu čija je dužina 4,26 metara dok mu je motor pokretan električnom energijom. ID.3 dolazi s čitavim nizom opcija, kako opreme, tako i motora i baterija. Bazna mu je izvedenica Pure što donosi 126 KS, sljedi Pure Performance sa 150 KS, a ta dva modela ujedno imaju i bateriju od 45 kWh. Nastavlja se s Pro i 145 KS, potom Pro Performance koji donosi 204 KS i baterije od 58 kWh. I na kraju Pro S čija je snaga 160 KS, ali zato kapacitet baterije ima najvećih 77 kWh! Ovisno o kapacitetima baterija, autonomija je 330, 420 te na kraju 550 kilometara. Očigledno je kako su u Volkswagenu do najsitnijih pojedinosti razradili taktiku prema kojoj će ovo biti prvi električni automobil što će osvojiti svijet. Brojka tri u nazivu ima također svoju specifičnost – kako tvrde u VW-u to je treći model, nakon Bube i Golfa, što će učiniti upravo navedeno – osvojiti svijet.


Hoće li i Hrvatsku? Sudeći prema odanosti koju domaće tržište iskazuje automobilima iz Wolfsburga, vjerojatno hoće. Raspon cijena kreće se od 290 do 357 tisuća kuna, smanji li se sve to za iznos poticaja, ID.3 bi i u Hrvatskoj vrlo lako mogao postati najprodavanijim električnim automobilom u povijesti. Koliko god ona za sada bila kratka.




​Ono što je također važno, činjenica je da ID.3 nudi veliku funkcionalnost, prtljažnik ima volumen od 385 litara, da je i u baznoj verziji jako dobro opremljen, s posebnim naglaskom na sigurnosne sustave, kao i to da kvalitetom materijala odgovara najvišim standardima.
I na kraju jamstva, što su posebno osjetljiva u zoni baterije. Volkswagen se i tu potrudio razriješiti sve dileme pa tako na taj najosjetljiviji, ujedno i jedan od najvažnijih dijelova automobila daje jamstvo od osam godina ili 160 tisuća kilometara, ovisno vozi li se u njemačkom prosjeku ili više od 20 tisuća kilometara godišnje.


Volkwagen s električnim automobilima ne misli ozbiljno. Misli – najozbiljnije. ID.3 dokaz je tome.