Strateška odluka

Ford se dijeli na dvije zasebne divizije – za proizvodnju klasičnih i proizvodnju električnih vozila

T.I.

Foto: Ford

Foto: Ford

Glavni direktor za vozila i digitalne sustave divizije Ford Model E bit će Doug Field, bivši izvršni direktor Tesle. Glavni zadatak ove divizije biti će ubrzanje inovacije i isporuke novih električnih vozila i to u vidu masovne proizvodnje



Američki automobilistički koncern Ford Motor Company objavio je strateški plan nazvan Ford+, kojim se dijeli na dvije zasebne divizije, s potpuno različitim fokusom, potvrdivši glasine koje su kružile posljednjih mjeseci.


Potez je najavljen kao jedna od najvećih transformacija u automobilskoj industriji, a osim što će ubrzati preobrazbu Forda, trebao bi pomoći u pokretanju masovne proizvodnje električnih vozila, ojačati dosadašnje poslovanje te u konačnici donijeti dodatnu vrijednost. U ovu su elektrifikacijsku inicijativu u kompaniji odlučili do 2026. godine uložiti čak 50 milijardi dolara.


Divizija Ford Blue nastavit će s razvojem i proizvodnjom dosadašnjih modela automobila s motorima na fosilna goriva, s naglaskom na smanjenje troškova, pojednostavljivanje proizvodnje i povećanje kvalitete, a biti će zadužena i za hardversko inženjerstvo te proizvodne kapacitete cijele kompanije.




Nasuprot tome stajat će Ford Model E, čiji će glavni direktor za vozila i digitalne sustave biti Doug Field, bivši izvršni direktor Tesle. Glavni zadatak ove divizije biti će ubrzanje inovacije i isporuke novih električnih vozila i to u vidu masovne proizvodnje, a preuzet će i sve zadaće razvoja softvera i tehnologija povezivosti za sva Fordova vozila.


Kompanije Ford Blue i Ford Model E funkcionirat će kao zasebni poslovni entiteti, ali će međusobno dijeliti tehnologije i iskustva kako bi zajednički poboljšale efikasnost poslovanja. Zajedno s lani osnovanom divizijom Ford Pro, zaduženom za komercijalna vozila, sva tri dijela Fordova poslovanja u budućnosti će imati vlastite organizacijske strukture i odvojeno će izvještavati o financijskim rezultatima, počevši s 2023. godinom.


Jedan od ciljeva velike transformacije jest u segment električnih vozila unijeti fleksibilnost kakva se viđa u startupima, uz ranije stečenu stručnost u masovnoj proizvodnji – kako bi se lakše nosili s rastućom konkurencijom. Prema poslovnom planu divizija Ford Model E će do 2026. godine proizvoditi više od 2 milijuna električnih automobila godišnje. Drugim riječima, trećina cjelokupne proizvodnje Forda u svijetu, kroz samo četiri godine, odnosit će se će na električne modele.