Konkurencija, unutarnji problemi

Dionice Tesle pale u srijedu 3, pa u četvrtak još 4 i pol posto zbog naglog pada narudžbi njihovih automobila u Kini

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

U travnju je u Kini naručeno 18 tisuća Tesla vozila, u svibnju tek 9800. Kad se gleda na godišnjoj razini, uz svibanjsku narudžbu, megatvornica Tesle u Kini bi teško opravdala svoj kapacitet proizvodnje od 500 tisuća vozila godišnje



Da se nešto krivo događa s Teslom bilo je naznaka još u srijedu kad su dionice pala oko 3 posto, a onda je postalo jasnije u četvrtak kad je vrijednost dionica otišla još niže, za dodatnih 4 i pol posto.


Razlog leži u kineskom tržištu koje je za Teslu u posljednje vrijeme postajalo sve propulzivnije i lukrativnije. Naime, pad je uslijedio nakon što je objavljena informacija da je broj naručenih Teslinih vozila u Kini pao gotovo dvostruko u svibnju u odnosu na travanj. U travnju je naručeno 18 tisuća vozila, u svibnju tek 9800. Kad se gleda na godišnjoj razini, uz svibanjsku narudžbu, megatvornica Tesle u Kini bi teško opravdala svoj kapacitet proizvodnje od 500 tisuća vozila godišnje.


No, što je dovelo do ovakvog naglog pada narudžbi? Bolje upućeni kažu da je konkurencija tu manji faktor, a veći problemi Tesle s vlastitom produkcijom. Naime, vijesti koje dovode u sumnju sigurnost Teslinih vozila, otkazivanje važnih funkcija u vožnji, istrage zbog čudnih prometnih nesreća koje su medijski snažno eksploatirane, očito su dovele do pada povjerenja u Teslina vozila na i dalje rastućem kineskom tržištu.




S druge strane, i pitanje konkurencije nije za odbaciti. Tesla i dalje u gornjoj srednjoj klasi nema ozbiljne konkurencije, ali već činjenica da Tesla Model 3 od siječnja više nije najprodavaniji električni automobil govori nešto za sebe, iako ga je pretekao kineski Wuling Mini EV koji je neusporedivo manji, tehnološki inferiorniji, pa onda i bitno jeftiniji automobil.


Nema sumnje, osim unutarnjih problema, Tesla će se u narednom razdoblju suočiti s rastućom konkurencijom, od malih start up-ova do velikih automobilskih tvrtki koji već duže vrijeme ne gledaju sa strane kako Tesla dominira tržištem. Doba kad je tvrtka Tesla bila gotovo monopolist na svjetskom tržištu električnih automobila je prošlo svršeno vrijeme.