Stručna studija

Cijena električnih i automobila na fosilna goriva izjednačit će se za šest godina

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

U studiji se tvrdi da će električne limuzine i sportski auti prije postati jeftiniji od izrade istih takvih automobila na fosilna goriva, negoli će to biti slučaj s malim, odnosno jeftinijim automobilima



Automobilska industrija je prihvatila činjenicu da je i kratkoročno odzvonilo automobilima na unutarnje sagorijevanje jer 15 posto svih emisija stakleničkih plinova u atmosferu otpada na cestovni promet. Kako je karbonska neutralnost postala dugoročni cilj većine svjetskih vlada da bi se zauzdale galopirajuće klimatske promjene na Zemlji, za motore na unutranje sagorijevanje bit će sve manje mjesta u novom svijetu.


No, jednom nogom u budućnosti, automobilska industrija ipak i dalje oklijeva iz jednog temeljnog razloga; izrada automobila na električni pogon i dalje je oko 45 posto skuplja od izrade auta s motorima na benzin ili naftu. Ključno je pitanje kad će tehnologija (prije svega izrade jeftinijih baterija), napredovati toliko da će cijena izrade biti barem izjednačena.


Po jučer objavljenoj studiji Bloomberg New Energy Finance, tvrtke za istraživanje čiste energije, naprednog transporta, digitalne industrije i uporabe inovativnih materijala, cijena električnih automobila bit će ista kao i onih s unutrašnjim sagorijevanjem u roku od šest godina i do 2035. godine svi novi automobili u prodaji mogli bi biti električni.




Zanimljivo, u studiji se tvrdi da će električne limuzine i sportski auti prije postati jeftiniji od izrade istih takvih automobila na fosilna goriva, negoli će to biti slučaj s malim, odnosno jeftinijim automobilima. Točnije, procjena je da će se izjednačavanje cijene malih automobila početi dogoditi godinu kasnije, odnosno nakon 2027. godine.


Kako će se doći do toga da će ljudima cjenovno biti svejedno kupuju li električni ili benzinski automobil?


Očekivano, procjenjuje se da će u roku od nekoliko godina cijena izrade baterije bitno pasti, a i automobilska industrija će u to vrijeme transformirati svoje proizvodne linije i prilagoditi ih proizvodnji električnih automobila, što bi moglo dovesti do izjednačavanja cijene električnih i benzinskih automobila čak i bez državnih subvencija.


Konkretno, u studiji se tvrdi da će električna limuzina koja danas košta oko 40 tisuća eura prije oporezivanja, nakon 2026. imati skoro dvostruko manju prodajnu cijenu.


Bloomberg New Energy Finance procjenjuje da će električni automobili predstavljati 50 posto nove prodaje do 2030. godine i 85 posto do 2035. ako državne vlade ostanu na kursu poticanja prelaska na električna vozila i ako ustraju na daljnjim ograničenjima maksimalne emisije CO2 za nove automobile.