HRM

U Brodosplitu započela gradnja ophodnih brodova, svaki je vrijedan 80 milijuna kuna

Hina

Dusko Marusic/PIXSELL

Dusko Marusic/PIXSELL

Brodovi dužine 43,16 metara i širine ​8​ metara ​bit će ​opremljeni temeljnim oružjem svih današnjih obalnih straža, a to su automatski 30 milimetarski top i dvije ručno upravljive strojnice 12,7 milimetara te četiri ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava. 



​Rezanjem limova u ponedjeljak je u splitskom brodogradilištu Brodosplit obilježen nastavak izgradnje serije od četiri obalno-ophodnih brodova, svaki vrijedan 80 milijuna kuna, ugovorenih za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske (MORH).


Brodovi dužine 43,16 metara i širine ​8​ metara ​bit će ​opremljeni temeljnim oružjem svih današnjih obalnih straža, a to su automatski 30 milimetarski top i dvije ručno upravljive strojnice 12,7 milimetara te četiri ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava.


Zapovjednik Hrvatske ratne mornarice (HRM) komodor Damir Dojkić rekao je kako očekuju da sve bude u rokovima, da će se dinamika gradnje definirati sukladno mogućnostima i potrebama HRM-a i MORH-a. Istaknuo je veliku važnost ovoga posla, jer će isporukom još četiri broda iz te serije HRM značajno unaprijediti svoje operativne sposobnosti i u svakom trenutku biti sposoban štititi hrvatske nacionalne interese na moru.




“Rok je 580 dana od početka gradnje, a nakon toga ćemo definirati ostatak. Uvjereni smo kako će brod zadovoljiti sve naše zahtjeve. Takav brod, sa svim svojim sposobnostima zadovoljava sve potrebe HRM-a, zadaće nadzora ZERP-a i, po potrebi, teritorijalnog mora. Prvenstvena namjena broda je provedba zadaća iz domene obalne straže za provedbu borbenih zadaća. Brod ima određene sposobnosti, a to su prije svega zadaće u potpori flote HRM- a”, izjavio je Dojkić i dodao da im je ​u budućnosti ​jedan od prioriteta izgradnja većeg broda.


Da će se rokovi za izgradnju brodova ispoštivati potvrdio je tehnički direktor Brodogradilišta specijalnih objekata Ante Žižić Gušo, koji je ustvrdio da su u zadanom tempu te se nada kako neće biti nikakvih problema. Plan im je serijska proizvodnja takvih brodova, jer postoji interes za njih, a prototip je dokazao da se radi o vrhunskom proizvodu.


Po njegovim riječima, ova serija brodova imat će određena poboljšanja, jer je u međuvremenu stigla nova oprema. Pritom su ostali u financijskim okvirima, kazao je Žižić Gušo.


​​Direktor projekta obalnih-ophodnih brodova ​L​eonardo Martinović ocijenio je prototip tog broda “super uspješnim”, istaknuvši da u svjetskoj brodogradnji projektiranje i izgradnja prototipa, pogotovo vojnog broda, zna trajati i do sedam, osam godina.


​Trup će biti izgrađen od čelika povišene čvrstoće, a nadgrađe od aluminijske slitine te im je osigurana nepotopivost u slučaju naplavljivanja. ​Bro​dovi ​će ​biti opremljeni zaštitom od nuklearno-biološko-kemijskog (NBK) djelovanja​ te krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa dužine 7,7 metara za šest članova posade.


“Na brodu će moći biti 16 ljudi, uz autonomiju plovidbe od deset dana. Vrlo su sposobni u pogonu i ostvaruju brzine do 29 čvorova, koje im osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW.  S jednim ukrcajem goriva mogu otploviti tisuću nautičkih milja pri brzini od 15 čvorova. Potrošnja goriva omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima”, kažu u Brodosplitu.