Čuvari zdravlja

Budite se umorni, iscrpljeni i razdražljivi? Vrijeme je za reset!

Dijana Ljubanović

FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash

Godina koja je na izmaku jedna je od onih koje bismo radije izbrisali iz pamćenja.



Pandemija koja svjetsku populaciju drži u neizvjesnosti i strahu, bezbroj oprečnih informacija, loše prognoze i na sve to još i upitna financijska stabilnost, razlozi su to zašto se osjećamo iscrpljeno, bezvoljno, napeto i razdražljivo. Druženja i javna okupljanja gdje smo ranije znali pronaći ispušni ventil, sada se možemo samo prisjećati s čežnjom.


Istraživanja su pokazala da je porasla prodaja alkoholnih pića jer osim što su mnogi u čašici pronašli utjehu, ispijanje pića čini da se barem malo opustite. Sve je to začarani krug jer možda će mnogima alkohol pomoći da prije zaspu, ali san zasigurno neće biti kvalitetan i dug već naprotiv – isprekidan i loš, pa će se mnogi buditi još umorniji i iscrpljeniji nego što su bili kada su legli.


Otuda dolazi i do toliko poznate jutarnje nervoze i neraspoloženja koje do prve jutarnje kave čini gotovo svaku komunikaciju, barem i virtualnu, nemogućom.


FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash




Kombinacija kave i alkohola tijekom dana i odlazak na spavanje u kasnim noćnim satima nakon maratonskog gledanja serija i izloženosti plavom svjetlu iz elektroničkih uređaja, najveći je neprijatelj za  kvalitetan san. Možete biti sigurni da ćete se probuditi umorni i loše raspoloženi. No, što će još loše utjecati na spavanje?


reset

FOTO/Pexels


Sitni rituali koji popravljaju san


Odgovor se krije u večernjim snackovima. Iako je ranije bilo uvriježeno mišljenje da će vaš šećer razbuditi i podići energiju, posljednja istraživanja pokazuju kako komadić ukusne torte, keksi ili vruća čokolada odlično djeluju na vašu pospanost.


Zašto ne probati i priuštiti si malo uživanja pred san? Ipak, izbjegavajte teške obroke, zaboravite na kofein i alkohol navečer. Ako sitni rituali ne pomažu, okrenite se prirodi. Posegnite i za biljnim lijekovima koji će vam pomoći da se umirite i pripremite za počinak – poput Persena.


Svaki dan vježbajte. Neka vaš krevet bude za spavanje, a ne za gledanje televizije ili igranje video igara. I ne zaboravite, vaš mozak se može trenirati.


Kreirajte i slijedite rutinu prije spavanja koja vas opušta, a ne jednostavno zabavlja. Slušajte umirujuću glazbu, čitajte knjige i koristite opuštajuće mirise. Svi ovi divni rituali učinit će čuda za vaš san i pretvoriti vašu spavaću sobu u spa oazu u kojoj je nemoguće ne uživati. Buđenja će ubrzo postati vedra, a vi ćete biti puni energije.


___


Sadržaj nastao u suradnji s partnerom Persen.