Zdrave sjemenke

Što sve sjemenke lana mogu učiniti za vaše zdravlje? Izdvajamo 5 blagodati

Dijana Ljubanović

FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash

Od chije do konoplje, svijet super sjemenki pun je zdrave konkurencije.



Iako se u lako naviknuti na chia puding ili posip sjemenki konoplje, sjeme lana može biti jednako ukusno. Zapravo su zdravstvene koristi lanenog sjemena zaista raznolike.


Sjeme lana je poznato po svojim zdravim svojstvima, a neki vjeruju da je riječ o jednom od najstarijih usjeva na svijetu. Naziva se i laneno sjeme, a dolazi od cvjetnice koja se naziva lan, a toliko je bogato vlaknima da je jedna od njegovih izvornih namjena bila izrada odjeće.


Laneno sjeme poznato je po tome što je prepuno esencijalnih vitamina i hranjivih sastojaka poput proteina i masnih kiselina, što ga čini malim, ali moćnim načinom povećanja dnevnog unosa.




Laneno sjeme ima zaista lijep orašasti okus. Ovo je sjeme svestrano i lako se koristi u širokom spektru recepata, ali posebno je popularno u jednostavnim jelima poput zobenih pahuljica, smoothieja i desertnih kruhova.


Za razliku od nekih drugih sjemenki, važno je samljeti laneno sjeme kako bi bolje upilo njegove hranjive sastojke, jer ljudi ne mogu lako probaviti njegove vanjske dijelove mekinja.


Kao što je slučaj s ostalim sjemenkama superhrane na policama, nemojte se zavarati njihovom sićušnom veličinom. Izdvajamo pet zdravstvenih blagodati lanenog sjemena koje dokazuju da je to hranjiva tvar koju vrijedi dodati na svoj popis za kupnju.


FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash


Bogato je omega-3 masnim kiselinama


Laneno sjeme bogat je izvor omega-3 masnih kiselina, poznatih i kao zdrave masti koje se često nalaze u ribi. Omega-3 sastavni je dio zdravlja mozga i srca. Budući da je sjeme lana biljnog podrijetla, idealno je za vegane i vegetarijance koji traže načine kako dodati omega-3 u prehranu.


Sjajan izvor vlakana


Sjeme lana je također izvrstan izvor vlakana. Standardna porcija od dvije žlice sadrži otprilike 4 grama dijetalnih vlakana, što je više od 1,1 grama koliko ima sjemenki konoplje. To je otprilike 14 % vašeg preporučenog dnevnog unosa vlakana, objašnjava ona, što ga čini bogatim izvorom, piše Bustle.


Sadrži puno proteina


Također možete posegnuti za lanenim sjemenom za solidnu dozu proteina. U dvije žlice nalaze se 4 grama proteina, što je prilično visoko za tako malu količinu hrane. U usporedbi s tim, chia sjemenke sadrže oko gram manje od lanenog sjemena, dok ih sjeme konoplje ima najviše.


Dobro je za zdravlje srca


Omega-3 masne kiseline doprinose prevenciji kardiovaskularnih bolesti. Studije su pokazale da, pak, laneno sjeme pomaže smanjiti taj rizik. Pokazalo se da osobito omega-3 masne kiseline smanjuju visoke trigliceride, što znači da se bore s viškom masnoće u krvotoku. Samuels dodaje da protuupalna svojstva lanenog sjemena mogu pomoći i u zdravlju srca.


Može vam pomoći u regulaciji šećera u krvi


Sjemenke lana također igra ulogu u regulaciji šećera u krvi. Utvrđeno je da smanjuje hemoglobin A1C, što je uzrok povišenog šećera u krvi. To znači da bi mogao biti koristan onima koji imaju dijabetes. Glavni razlog za to je visoka razine vlakana u lanenom sjemenu, što može usporiti apsorpciju šećera u krvi.