Koliko sati sna vam je potrebno?

Pojedinci su počeli spavati samo pet sati dnevno. No, je li to dovoljno?

Mija Dropuljić

FOTO: Pexels

FOTO: Pexels

Kako procijeniti koliko sna nam je zapravo potrebno?



Uvriježeno je mišljenje kako nam je potrebno oko sedam do osam sati sna dnevno. No, sve češće čujemo priče o tome kako je dovoljno, pa čak i bolje, spavati samo pet sati dnevno. To su brojni pojedinci počeli prakticirati sve više i više. No, je li pet sati uistinu dovoljno?


Pandemija koronavirusa utjecala je i na sve češću pojavu nesanice. Jedno njemačko istraživanje je pokazalo kako su ovog proljeća čak 42 milijuna stanovnika imali problema sa spavanjem. To je više od 50 posto njemačkog stanovništva. 


Ako malo bolje proanalizirate sve noći prethodnih mjeseci, vjerojatno ste u nekom periodu imali također problema s nesanicom ili nekvalitetnim snom. U pitanju ne mora biti klasična nesanica. Veliki broj ljudi se tijekom noći više puta budi, a pojedinci širom otvore oči iza pet. Trebamo li se u tom trenutku dići i započeti svoj dan ili pet sati sna nije dovoljno za normalno funkcioniranje?




Stručnjaci objašnjavaju da pet sati sna nije dovoljno, no razlozi nisu tako jednostavni. Naime, većina ljudi sate provodi u obavljanju raznih poslova što izaziva dodatni stres. To je u relaciji i s zdravstvenim problemima, poput problema s tlakom, dijabetesom, prekomjernom težinom. Također dolazi do naglih promjena raspoloženja, razdražljivosti, a može voditi i ka depresiji i osjećaju anksioznosti. 


S druge pak strane koliko je svakom pojedincu potrebno sna je individualna stvar. Dok neki ljudi imaju dovoljno energije i nakon samo šest sati sna, drugima je potrebno čak i devet sati kvalitetnog sna. No, kako znati koliko sati vam je potrebno?


Prosječno je potrebno oko 15 do 20 minuta kako bismo zaspali. Ako utonete u san čim legnete, vjerojatno vašem organizam nedostaje sna. Ako vam je potrebno više od pola sata kako biste zaspali ili niste umorni te spavate predugo ili ste pod stresom. 


Ako se redovito budite prije alarma, organizam vam vjerojatno poručuje da se dovoljno odmorio. Nikad nemojte pokušati ponovno zaspati, poslušajte svoje tijelo. 


Također pratite kako se osjećate tijekom dana. Ako imate energije i koncentracije za sve izazove, vaš organizam je naspavan. Ako vas hvata umor, ne možete se skoncentrirati i teško obavljate zadatke, vjerojatno ste umorni i nedostaje vam sna.