Seksualni nagon

Libido: Što znači imati visok ili nizak te kako ga pojačati

Life

FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash

Najjednostavnije rečeno, nizak libido je kada postoji minimalni ili nikakav seksualni interes i želja



Različiti ljudi taj pojam mogu definirati na različite načine, ali znanstveno govoreći, libido se obično koristi za označavanje nečijeg ukupnog seksualnog nagona ili stupnja u kojem netko ima interesa i želje za seksom.


“Vjerojatno je najbolje o libidu razmišljati kao o biopsihosocijalnom fenomenu, što znači da na njega utječe kombinacija bioloških, psiholoških i socijalnih čimbenika i čimbenika okoliša”, objašnjava dr. Justin Lehmiller, socijalni psiholog, seksualni istraživač u Kinseyju Institutu, piše Vogue.


Što znači imati visok ili nizak libido?


Najjednostavnije rečeno, nizak libido je kada postoji minimalni ili nikakav seksualni interes i želja, dok je, obrnuto, visok libido kada postoji česta ili jaka seksualna zainteresiranost i želja. Seksualni nagon je subjektivni parametar i varira od pojedinca do drugog.


Što uzrokuje gubitak libida?




Stres: “Široko govoreći, žene moraju biti opuštene kako bi imale želju za seksom. To često objašnjava zašto se libido povećava kod žena na odmoru.”


Umor: “Često spavanje prevladava seks nad ženama. Studije pokazuju da ako žene spavaju 8 sati na noć, libido raste. To je vjerojatno povezano s učinkom poremećenog cirkadijskog ritma na ravnotežu hormona stresa i ženskih spolnih hormona.”


Sukob u vezama: “Neki ženski mozak smatraju najvećim spolnim organom u tijelu. Ako unutar para postoji emocionalna napetost, stres može smanjiti libido.”


Nuspojave lijekova: “Antidepresivi, opojni lijekovi protiv bolova, anksiolitici, lijekovi za krvni tlak mogu smanjiti libido. Antidepresivi utječu na put serotonina, što može smanjiti razinu dopamina. Dopamin je presudan za seksualni apetit.”


Hormoni: “Estrogen, progesteron, testosteron i kortizol – u mozgu ima mnogo hormonskih receptora koji mogu potaknuti seksualnu želju. Uz to, odgovarajuća razina hormona održavat će pravilno funkcioniranje spolnih organa. Hormoni povećavaju protok krvi u zdjeličnim organima, poput vagine, usana, klitorisa i maternice, što poboljšava podmazivanje, osjećaj i orgazam. ”


Kako možete pojačati libido?


“Pojačavanje libida zahtjeva dublje uranjanje u uzrok i kad se to otkrije, možete bolje usmjeriti liječenje”, kaže Sadaty, koja potiče žene da se posavjetuju s liječnikom kako bi im to pomoglo u prepoznavanju osnovnih uzročnika niskog libida, kao i u razvoju seksualnog nagona – poticanje strategija.


Ako nečija razina libida uzrokuje trajne nevolje ili probleme u čovjekovom životu, Lehmiller preporučuje konzultacije s liječnikom ili certificiranim seksualnim terapeutom kako bi se utvrdio uzrok ili uzroci, jer liječenje ovisi o tome je li korijen problem s hormonima, stres, problemi u odnosima ili neki drugi problem.


Postoji mnogo stvari koje žena može učiniti sama, uključujući “pažljivost ili tehnike meditacije za smanjenje stresa, više novina u nečiji seksualni život, poput upotrebe seksualnih igračaka, jer novost može pomoći u buđenju seksualnog uzbuđenja i želje, i uzimajući više vremena za izgradnju uzbuđenja “, objašnjava.


“Neke žene imaju tendenciju iskusiti samo ono što je poznato kao” reaktivna želja “, koja se odnosi na želju koja se pojavljuje kao odgovor na zadovoljstvo i seksualne aktivnosti”, nastavlja. “Ovo se razlikuje od spontane želje “, koja je vrsta seksualne želje koja vas samo izbaci iz vedra neba. Neke žene s niskom željom samo su više odgovarajućeg tipa, što zahtijeva drugačiji pristup seksu i traženje više vanjskih stimulatora i načina za izgradnju uzbuđenja tako da komponenta želje započne. ”


Kad usmjerava pacijente, jedan od najvećih Sadatyjevih prijedloga je da odvojite vrijeme za seks, bez obzira na to masturbirate li ili to radite s partnerom.


“To vam daje vrijeme za mentalnu pripremu i može vas dovesti u raspoloženje”, kaže ona. Također preporučuje vježbanje, koje povećava aktivnost simpatičkog živčanog sustava i povećava protok krvi u genitalijama, te dovoljno spavanja jer pomaže u poboljšanju razine testosterona i smanjenju hormona stresa poput kortizola.


Sadaty napominje da afrodizijaci, uključujući ostrige i čokoladu, i biljni dodaci, poput korijena mace, koji se nalazi u kultnoj omiljenoj adaptogenoj mješavini Sex Dust Moon Moon-a, također mogu pomoći u raspoloženju. Sve u svemu, važno je znati što je za vas normalno, koje su strategije najučinkovitije i kako vaše mentalno i tjelesno zdravlje može utjecati na stvari uz pomoć liječnika ili stručnjaka.