Čaša vina, čaša zdravlja

Ljubitelji vina, znate li koja su vina najzdravija za konzumiranje?

Dijana Ljubanović

Foto: Unsplash

Foto: Unsplash

Bez obzira na vrstu, birajte organsko kad god možete.



Neka su istraživanja pokazala da umjereno konzumiranje vina utječe na mršavljenje. Čaša vina dnevno, recept je za zdravlje i hedonizam. Ali možda se pitate, jesu li određena vina zdravija od drugih?


Kratak odgovor je da. Pronašli smo najzdravije vrste vina koja su pravi lijek u čaši, a i odlično djeluju na raspoloženje.


Zašto je umjerenost ključna, bez obzira na to što ste ulili u čašu, saznajte u nastavku.


Suha crvena vina




Suha crvena vina su najzdravija vina, s više antioksidanata od svih ostalih sorti. To je zato što se kožice grožđa ne uklanjaju tijekom fermentacije. Antioksidanti koje tamna koža pruža, poput procijanidina, povezani su sa zdravstvenim prednostima, uključujući zaštitu od bolesti srca pa čak utječu i na dugovječnost, piše InStyle. 


Vina

FOTO/Unsplash


Narančasta vina


Nakon suhog crvenog vina, vaš najbolji izbor je narančasto vino, koje je opisano kao “bijelo vino napravljeno poput crvenog”. U proizvodnji bijelog vina kožice se obično uklanjaju odmah nakon što se grožđe preša.


U narančastim vinima kože ostaju u kontaktu sa sokom što rezultira vinom s narančastim tonom. Sadrže puno antioksidansa koji dobro djeluju na zdravlje.


Vina

FOTO/Pexels


Rosé


Rosé se obično proizvodi od crvenog grožđa, ali vrijeme nastanka je kraće nego za crno i narančasto vino. Za crno vino može trajati jedan do dva mjeseca; dok je za rosé često 2 do 20 sati.


Vina

FOTO/Pexels


Suho bijelo vino


U proizvodnji bijelog vina uglavnom nema vremena “kontakta s kožom”, što znači da fitohranjivi sastojci iz kože ne upadaju u vino. Iako suha bijela vina nisu “loš” izbor, nedostaje samo potencijalno zaštitno svojstvo živopisnijih dijelova.


Vina

FOTO/Pexels


Slatko bijelo vino


Slatka bijela vina su slatka jer, naravno, sadrže više šećera. Primjerice, muškat u pet grama sadrži 21 grama ugljikohidrata, a 13 šećera. Mislite na ove sorte kao na desert i doživite ih kao poslastice nakon jela.


Birajte organska vina jer ne sadrže sulfite i konzervanse koji mogu kod nekih ljudi izazvati nuspojave, od kihanja do simptoma glavobolje i astme. Bez obzira na vrstu, birajte organsko kad god možete.


I pazite da ne pretjerate. Trenutačne smjernice prehrane i zdravlja preporučuju najviše jedno piće dnevno za žene, a za muškarce dva pića.


Unos alkohola iznad umjerenog povećava rizik od srčanih bolesti, a povezan je s većim rizikom od ciroze jetre, visokog krvnog tlaka, karcinoma gornjeg dijela gastrointestinalnog trakta i moždanog udara.


Važno je napomenuti da su čak i u umjerenim količinama vino i druge vrste alkohola povezane s većim rizikom od raka dojke. Osim toga, nova studija zaključila je da više od pet pića tjedno može skratiti životni vijek.


Sve to znači da je koliko pijete puno važnije od onoga što pijete.