Čuvari zdravlja

Zašto je važan dobar i kvalitetan san?

Dijana Ljubanović

FOTO/Pexels

FOTO/Pexels

Nakon dobro prospavane noć zablistat ćete prirodnom ljepotom, svi radni zadaci bit će jednostavni, a vi ćete se osjećati puni energije i vedri.



Mnogi od nas zamišljaju idealan kraj dana u mirisnom krevetu, okruženi mekim jastucima, uz dobru knjigu i laganu glazbu. Utonuti u san u takvom ambijentu, prava je nagrada nakon cjelodnevne jurnjave. No, osim opuštanja i anti stres učinka, spavanje omogućuje tijelu i umu da se obnove, napune energijom, čineći nas osvježenima, energičnima i spremnima za nove radne izazove.


Kvalitetan san također pomaže tijelu da ostane zdravo i osnaženo, a dobro su poznati povoljni učinci sna na prirodnu ljepotu i vitalnost organizma.


Bez dovoljno sna, mozak ne može pravilno funkcionirati. Što manje ili lošije spavate, slabija je vaša sposobnost da se koncentrirate, jasno razmišljate i obrađujete informacije. Kreativno djelovanje gotovo je nemoguće ako se niste naspavali, a u to ste se zasigurno više puta do sada sami uvjerili.




Većini odraslih potrebno je između sedam i devet sati kvalitetnog sna. Djeci (posebno ako su mlađa od pet godina) i tinejdžerima treba znatno više sna. Lagana večera, manje kave i alkohola te opušteni večernji rituali koji vas uvode u predivan svijet odmora su dobar način da si osigurate toliko potrebne sate spavanja. Pronađite eterična ulja ili mirisne svijeće  koje vas najbolje opuštaju, prozračite sobu, primaknite knjigu i čašu vode na noćni ormarić i lagano se pripremite za odmor kakav zaslužujete.


FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash


Nedostatak sna i višak kilograma


Briga o tijelu i ideal ljepote u koji se savršeno uklapa vitka silueta dio je svakodnevice kojoj težimo. Iza dobrog izgleda stoji mnogo truda. No, uz kvalitetan san sve je lakše. Uz zdravu prehranu, i redovito vježbanja, san je ključni saveznik u borbi s viškom kilograma.


Odmarate, punite baterije, obnavljate organizam i mršavite. Zvuči predobro da bi bilo istinito? Ali uistinu je tako. Kad se sve zbroji, čini se da pospani mozak više žudi za hranom, a istovremeno mu nedostaje kontrola impulsa da kaže ne. Što ste manje naspavani, vaša želja za hranom je veća, a metabolizam se usporava. Zato se pobrinite da spavate osam sati svakoga dana i uživajte u svim blagodatima sna.


FOTO/PR

FOTO/PR


Više sna – snažniji imunitet


Prijelazna razdoblja uvijek su izazovna za naš imunitet, stoga je ključno osnažiti ga. Iako san ne može uvijek spriječiti da se razbolite, on je ključan da vaše tijelo bude osnaženo i spremno za obranu od štetnih utjecaja iz okoliša.


Istraživanja pokazuju da ljudi kojima nedostaje kvalitetnog sna, ne samo da će se razboljeti nakon što budu izloženi virusu, već i njihovom tijelu treba više vremena da se oporavi kad ih pogodi bolest.


San je ključan za dobru koncentraciju


Dobar san snažan je adut kada je u pitanju koncentracija i energičnost. Za brze reakcije i fokus, važno je dobro se naspavati. Nedostatak sna usporava vrijeme reakcije, čineći vožnju opasnijom i povećava ostale rizike povezane sa sigurnošću na poslu i kod kuće. Spavanje potiče kreativnost, sintetizira nove ideje i vodi vas do “aha” trenutaka. Istraživanja pokazuju da nam je potreban dobar san kako bismo nahranili svoje inovativne sposobnosti razmišljanja i rješavanja problema na visokoj razini.


Dok spavate, sjećanja se ponovno aktiviraju, jačaju se veze između moždanih stanica i informacije se prenose s kratkoročnih na dugoročne. Uz kvalitetan san bolje ćete pamtiti i biti misaono snažniji.



___


Sadržaj nastao u suradnji s partnerom Persen.