Foto: Lada
Lada je ostala najpopularnija marka na tržištu automobila u ožujku s 12.289 prodanih primjeraka. Svejedno, i oni su pali u prodaji i više od prosjeka, 64% u odnosu na 3. mjesec 2021.
povezane vijesti
- Rubio o nastavku pregovora: “Ne možemo prisiliti ni Ukrajinu ni Rusiju na dogovor, oni to moraju htjeti”
- Ukrajinski pregovarači u petak počinju novi krug razgovora s američkim timom o kraju rata s Rusijom
- Vladimire Vladimiroviču, već je petak, možemo li servirati piće? Putinu iza leđa se pojavile neobične poruke
Nema nikakve sumnje da invazija Rusije djeluje pogubno na gospodarstvo Ukrajine, ali sve je više dokaza da i ekonomija agresora teško pati. Sve oštrije i obuhvatnije sankcije sve većeg broja zemalja, blokiranja imovine ruskim poduzećima i bankama, zatvaranje ruskih pogona u vlasništvu stranih kompanija, neizvjesna budućnost, sve se to odražava na raspoloženje ruskih potrošača i usmjeravanje ka najnužnijem.
Kao primjer navodimo podatak investicijskog Udruženja europskih poslova u Rusiji (AEB), o prodaji automobila na ruskom tržištu tijekom ožujka kad je rat u Ukrajini već bio u punom zamahu. Naime, u odnosu na ožujak prethodne (pandemijske) godine prodaja automobila na ruskom tržištu pala je za gotovo dvije trećine, točnije 62,9 posto. Brojčano, dok je u ožujku 2021. prodano 93.547 vozila, ovog ratnog ožujka ta je brojka pala na skromnih 55.129.
Lada je ostala najpopularnija marka na tržištu automobila u ožujku s 12.289 prodanih primjeraka. Svejedno, i oni su pali u prodaji i više od prosjeka, 64% u odnosu na 3. mjesec 2021. Drugo i treće mjesto zauzimaju korejski brendovi, Kia sa 6.336 jedinica i Hyundai s 4.909 jedinica, oba 68% manje od prošlogodišnje brojke. Lada Granta bila je najpopularniji model u ožujku s 3.433 prodana primjerka.
Prodaja automobila dobar je indikator stanja u gospodarstvu i bit će zanimljivo vidjeti u narednim mjesecima je li ožujak samo zastoj zbog jednokratnog ratnog šoka, ili će ova snažna recesija u ruskoj auto-industriji trajati dok traje agresija Rusije na Ukrajinu.