Izazov za vožnju

Aston Martin Valkyrie ne samo da ima najjači atmosferski motor, nego je vjerojatno i najbučniji serijski automobil na svijetu

T.I.

Foto: Aston Martin

Foto: Aston Martin

Podatak o broju decibela zvuči još malo nevjerojatnije kad se zna da prilikom uzlijetanja mlaznjaka buka ide do 120 decibela.  No, kupcima vjerojatno ta „sitnica“ nužnosti nošenja slušalica neće smetati, možda će im auto biti još više cool i osjećat će se poput pravih pilota



Aston Martin je od 2016. godine radio na svom hibridnom super automobilu Valkyrie u zanimljivoj suradnji s priličnim brojem brendova koji se bave sličnim jurilicama i dijelovima za njih. Osim Red Bull Racing tima, udio u razvoju i proizvodnji ovog automobila sudjelovala je i hrvatska tvrtka Rimac Automobili.


Krajem prošle godine Valkyrie je napokon ušao u proizvodnju i od 150 predviđenih „osnovnih“ modela po cijeni od 3 milijuna dolara, kupcima je isporučeno njih 7. U proizvodnji je i još 25 AMR Pro inačica koji su samo za pistu, oni po nešto višoj cijeni od 3,5 milijuna dolara. Njih je s proizvodne trake zasad sišlo tri. Za napomenuti je da su svi primjerci unaprijed rasprodani, što ponešto govori u kakvom svijetu suprotnosti živimo.


Specifikacije ovog super auta znane su.  Ugrađen je 6,5-litreni atmosferski V12 Cosworthov motor, koji razvija 746 kW odnosno 1.014 konjskih snaga pri 10.500 o/min. Maksimalni broj okretaja je 11 000. To ga čini najsnažnijim atmosferskim motorom ikad ugrađenim u serijski cestovni automobil, kao i motorom s najvećim brojem okretaja. S obzirom da je riječ o hibridu tu je i električni dio pogona: Integral Powertrain Ltd je isporučio električni motor po mjeri, a Rimac lagani hibridni baterijski sustav. Hibridni sustav sveukupno razvija 865 kW. Auto  težak nešto preko tone (1030 kg), od o do 100 km/h ubrzava za 2,6 sekundi što je munjevito, ali ipak sporije od Porscheovog hibrida 919 Mk2 koji ubrzava za nevjerojatnih 1,9 sekundi do „stotke“, ali i Rimčeve Nevere koja to čini za samo desetinku sporije od Porschea.




No, zanimljiva je stvar u vezi ovog Aston Martina što bi u njegovom slučaju trebalo pod specifikacije trebalo uvesti još jednu rubriku. Riječ je o buci.


Kao što je za TopGear izjavio izvršni direktor Aston Martina Tobias Moers, njegovi kupci bi trebali dok ga voze nositi slušalice za poništavanje buke.


Dakako, kroz duga desetljeća zvuk motora i ispušnih cijevi sportskih automobila je bio njihovog DNK-a, dio imidža i prepoznatljivosti. Sportski automobil koji ne zaglušuje sve oko sebe zapravo nije sportski automobil. Odnosno, tako je bilo dok se nisu pojavili električni super auti, pa se ta priča sad stavlja po strani. No, u Aston Martinu su očito ne samo odani tradiciji, nego sad odlaze i u svojevrsni ekstrem.


Naime Moers je izjavio da buka u kabini (valjda onda i neposredno oko nje), doseže do 126 decibela. Podatak zvuči još malo nevjerojatnije kad se zna da prilikom uzlijetanja mlaznjaka buka ide do 120 decibela.  No, kupcima vjerojatno ta „sitnica“ nužnosti nošenja slušalica neće smetati, možda će im auto biti još više cool i osjećat će se poput pravih pilota. Usput budi rečeno i da „ugođaj“ bude potpun, uljna pumpa u Valkyrieu potiče iz Apache helikoptera.