Bit će "u igri"

Aiways U5 ozbiljan je kineski električni igrač. Cijenom se ne odmiče konkurenciji

Edi Prodan

Unatoč jako bogato strukturiranoj opremi i bateriji velikog kapaciteta, Aiways U5 se cijenom ne odmiče konvencionalnoj europskoj i dalekoistočnoj konkurencji



Sve produktivnija kineska automobilska industrija, posebno u svjetlu velikih nestašica koje su zadesile taj dio europskog gospodarstva, laganim korakom osvaja globalna tržišta.


Posebno su Kinezi aktivni u domeni novih tehnologija, pa je tako nedavno predstavljeni Aiways U5 u cijelosti električni automobil motora snage 204 »konja«. Dužina mu je 4,68 metara, širina 1,87, dok visina doseže apsolutno SUV-ovskih 1,70 metara. Volumen prtljažnika je 432 litre.





Riječ je o tipičnom kineskom proizvodu koji pokušava određenim dizajnerskim potezima, prvenstveno uočljivima na prednjem dijelu automobila, isprovocirati originalnost, da bi se na kraju sve ipak svodilo uglavnom na funkcionalnost velikoserijskog proizvoda. S druge strane, svijesno se ide s vrlo konkretnom baterijom kapaciteta 63 kWh koja ne samo da jamči domet u gradovima, taj kompaktni crossover može s jednim punjenjem i do 410 kilometara što ga postavlja u zonu vrlo ozbiljnih »električnih igrača«. Dolazi u dvije razine opreme – Xcite i Prime – tako da je druga i desetak posto skuplja. Kao zanimljivost, i to vrlo kvalitetnu, istaknimo da mu je polovica karoserije napravljena od – aluminija. Taj podatak utječe na ipak ne tako veliku težinu – 1,74 tone – što uz koeficijent otpora zraka od cx 0,29 jamči manju potrošnju, koja je u katalogu istaknuta kao samo 16,6 kWh/100 km.



U konačnici predviđena je cijena na nekim od zapadnoeuropskih tržišta. Okvirno ona ne bi trebala biti višom od 300 tisuća kuna što ga ostavlja »u igri«, odnosno predstavlja ga kao mogući odabir optimalnog obiteljskg vozila. Iako bi vas ovakva konstatacija mogla zbuniti, riječ je o vrlo kompleksnom automobilu bogate opreme, posebno one sigurnosne, i solidnih jamstava tako da je zapravo riječ o proizvodu čiju cijenu postiže i nemali broj konvencionalnih konkurenata. Sad, očekujete li da kinesko uvijek bude i »jeftino«, moramo vas obavijestiti da smo stigli u neka sasvim druga i drugačija vremena. Početak prodaje Aiwaysa U5 na širem europskom tržištu predviđen je za prve proljetne mjesece.