
Mazda koja stremi premium krugovima osmislila je CX-5 u izdanju što mnogo daje za uloženo te tako ušla i u »best buy«
povezane vijesti
Mazda je svoj SUV CX-5 osmislila u paketu opreme u kojem baš ništa ne nedostaje, i to, s obzirom na model i marku, skoro nestvarno dobre cijene od 199 tisuća kuna. Naprosto realizirala je model što se istodobno nalazi u dvije rubrike: »best buy« te »vjerovali ili ne«.
Poboljšana tehnologija
U svrhu veće praktičnosti, bezbrižnosti i sigurnosti u Mazdi CX-5 poboljšana je tehnologija »Human Machine Interface« (HMI), te su radi boljeg odziva tijekom vožnje i smanjenja emisija CO2 unaprijeđeni i motor i mjenjač. Istina, kad se »stisne gas«, na što stalno mami sa svojih 165 »konja«, potrošnja može biti jako visoka, iznad devet litara. Prosječno smo na kraju testa trošili 7,6 litara što je i realni rezultat koji će postizati velika većina vlasnika ovakvog automobila. Iako proizvođač navodi kako je prosjek skoro dvije litre manji od onog koji smo mi zabilježili, realnost je ipak kud i kamo drugačija. Uostalom, pa tu je dvolitreni benzinac u tijelu težine od 1,5 ne baš aerodinamičnih tona tako da je nejasno kako se izračunalo da se potrošnja kreće u zoni od pet do šest litara?
Vratimo li se nadograđenom sustavu HMI, on spaja novi, brži i pregledniji središnji zaslon od 10,25 inča i intuitivniji »commander« s proširenim rasponom povezanih usluga kojima se upravlja putem najnovije aplikacije »MyMazda«. Brojne funkcionalnosti uvedene u svrhu praktičnosti i sigurnosti uključuju daljinsko zaključavanje vrata, sustav za pronalazak vozila, daljinsko pretprogramiranje većeg broja odredišta za navigaciju, izvještaj o statusu vozila, zahtjev za kontaktiranje Mazdinih partnera i rezervaciju usluge servisiranja, pomoć na cesti i sigurnosno upozorenje. Uostalom, svi modeli ovog japanskog proizvođača uvijek su u naglašenom suglasju s aktualnim tehnološkim trendovima.
Nekoliko poboljšanja pogonskog sustava rezultiralo je boljim i ekološki prihvatljivijim doživljajem vožnje. Ona uključuju optimiziran rad papučice gasa kod ubrzanja za bolji odziv i kontrolu vozila, poboljšani odziv motora na dodavanje gasa i smanjenje emisija CO2. Istina, koliko god bila moderna, u domeni motora Mazda je »tvrdoglava«, ustrajna na putu stalnog poboljšanja standardnog benzinca veće litraže, bez silovanja, turbina ili smanjenja broja cilindara. Sve to pruža nemalo zadovoljstvo u vožnji koja je onako baš – suverena. Točno se zna što se nakon pritiska na »gas« od motora dobiva. Desetak sekundi je dovoljno do »stotke«, veseli i elastičnost motora koja se najbolje ogleda prilikom međuubrzanja. Vrhunska je i stabilnost, a iako SUV, CX-5 se vozi skoro kao – sportski automobil.
Besprijekorno funkcionalan
Najviše se ocjene mogu istaknuti i po pitanju funkcionalnosti. Kabina je očekivano prostrana, u nju će se udobno smjestiti čak i pet putnika, a prtljažnik sasvim sigurno ide u red izdašnijih u klasi. Automobil je to s kojim se itekako spretno prolazi gradskim gužvama – fizička preglednost zahvaljujući digitalnim nadopunama to jako dobro pokazuje prigodom parkiranja na malom prostoru – baš kao što ga četveročlana obitelj može natovariti svim i svačim kad krene na »godišnji«. Naprosto, automobil – po mjeri.
Osnovna cijena ovog modela je 199,9 tisuća kuna za što se dobiva bogato opremljeni automobil što primjerice serijski ima i stražnje parkirne senzore. Uz nadoplatu dolaze još i sustav za navigaciju s danas teško razumljivom cijenom od 4200 kuna, setom tepiha, vrlo korisnom kadicom prtljažnika koju je maksimalno jednostavno očistiti, zaštitnom folijom stražnjeg odbojnika, zimskim gumama,…ukupno 211 tisuća kuna.
Može se pokušati, no nije baš jednostavno pronaći sličan automobil u jednakim financijskim gabaritima. K tome, automobili iz Hirošime poznati su i po tome da traju i traju bez devijacija po pitanju kvalitete materijala. Na kraju krajeva, da i u dizajnerskom smislu da baš nešto brzo stare, pa i – ne stare.