Neočekivane brojke

Najprodavaniji auto u Europi 2025. godine mogao bi biti model na kraju proizvodnog ciklusa

T.I.

Foto: Renault

Foto: Renault

Po pitanju modela, Renault grupa se ističe, Dacia Sandero je najprodavaniji s 225,862 prodana komada, ali ne tako uvjerljivo kao prošle godine s obzirom na pad prodaje od skoro 9 posto



U prvih jedanaest mjeseci prodaja automobila u Europi, (zemlje EU, Velika Britanija,  Island, Lihtenštajn, Norveška i Švicarska), blago je rasla u odnosu na isto vrijeme prošle godine, za 1,8 posto.


U brojkama je to 12,119,467, a na listi proizvođača prvo mjesto drži VW grupa s rastom od 1,3 posto, slijedi firma iz iste grupacije, Škoda. Na trećem mjestu BMW je prestigao Toyotu čija je prodaja u odnosu na 11 mjeseci u 2024. pala za čak 10,1  posto. Renault sa značajnim rastom od 6 posto je ponovio peto mjesto, slijede Audi i Mercedes. Dacia s blagim padom od 1,4 posto je osma, Peugeot 9., a prvih 10 zatvara Hyundai.


Po pitanju modela, Renault grupa se ističe, Dacia Sandero je najprodavaniji s 225,862 prodana komada, ali ne tako uvjerljivo kao prošle godine s obzirom na pad prodaje od skoro 9 posto. Za vrat mu ove godine puše Renault Clio sa skokom od čak 14,1 posto. Zanimljiv rezultat za model koji je na izlazu, odnosno na kraju proizvodnje, s obzirom da novi model šeste generacije pred kupce dolazi početkom 2026. godine. Treba napomenuti da su u slučaju Clija u prvih 11 mjeseci – koji bi s obzirom na trend na kraju mogao završiti i kao najprodavaniji u Europi u 2025. godine – za skok prodaje najzaslužniji Francuzi. Gotovo 50 posto prodanih Renaulta Clio registrirano je u Francuskoj.




Iza dva modela Renault grupe nalaze se poredane čak tri perjanice VW grupe, redom T-Roc (196,123 primjerka), Tiguan (180,562), i Golf s oko tisuću komada prodanih manje. Na šestom je mjestu Toyota Yaris Cross, slijede dva Peugeota 208 i 2008, deveta je Dacia Duster, a krug najprodavanijih 10 modela u prvih 11 mjeseci zatvara Opel Corsa. Iza nje slijede Toyota Yaris, Citroen C3, prvi Škodin model Octavia je tek na 13. mjestu , iako su razlike u brojevima male, recimo Peugeot 2008 na osmom mjestu prodano je 160 tisuća, a Octavie pet mjesta niže 148 tisuća. Na 14. mjestu je Ford Puma, pa slijede tri modela s Dalekog istoka, Kia Sportage, Hyundai Tuscon i Nissan Qashqai. Teslin model Y na 17. mjestu prvi je električni model na listi. I s obzirom da je usput zabilježio i najoštriji pad od 30 posto prodaje, ukazuje na novi trend: kupci u Europi vraćaju se automobilima koje pokreću fosilna goriva.