Porast

Kia ruši rekorde prodaje širom planete. Nova uzdanica je električni SUV EV 3

Edi Prodan



Kia Corporation nedavno je objavila da je u travnju 2025. prodala 274.437 vozila diljem svijeta, što je porast od 5 posto u odnosu na prethodnu godinu. Postigla je to uglavnom zahvaljujući novim modelima, ali svakako i rastu ugleda koji dolazi s tehnološkim razvojem pa tako i s onim koji se očituje kod električnih automobila. Sve su sustigle i nagrade koje se također nižu kao da dolaze s pokretne trake, i to na svim područjima – stručnim, od strane publike, za tehnologiju i dizajn.


Novi modeli kao što je to električni SUV EV3, koji je proglašen svjetskim automobilom godine na dodjeli nagrada World Car Awards 2025., električne limuzine EV4 – što će biti dostupna u Europi krajem godine – kao i pick-upa Tasman, koji istina nije dostupan u Europi ali tamo gdje jest jako je tražen, pomogli su povećati prodaju. Uvođenje ovih modela podržalo je prodaju najprodavanijih SUV-ova, uključujući Sportage i Seltos. Kijini SUV-ovi predvodili su prodaju Kije u travnju, a Sportage je prodan u 47.737 primjeraka diljem svijeta što je istinski jako dobro postignuće. Uspješnu prodaju zaokružio je Seltos SUV s 25.543 prodana vozila, a slijedi ga Sorento SUV s 23.855 prodanih automobila.


Prodaja izvan Koreje – isključujući vozila za posebne namjene – porasla je za 4,6 posto u usporedbi s istim razdobljem 2024. godine, na ukupno 223.113 vozila. Na tržištima izvan Koreje, Sportage SUV bio je glavni pokretač uspjeha s 41.034 prodana primjerka, a slijedi ga Seltos SUV s 20.442 primjerka. Ukupna prodaja modela K3, poznatog i kao Forte u nekim zemljama, te limuzine K4 dosegla je 16.666 vozila što opet daje do znanja kako su SUV-ovi sa znakom KIA-e jako, jako traženi gdje se god pojave u prodaji.




U travnju je Kia na korejskom tržištu prodala 51.005 vozila, što predstavlja porast od golemih 7,4 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U domaćem okruženju prodajna konfiguracija je drugačija u odnosu na Europu. Najpoželjniji je bio Sorento, s 8.796 prodanih vozila, monovolumen Carnival je slijedio sa 7.592 prodanih primjeraka, dok je Sportage ostvario prodaju od 6.703 vozila. EV3 je bio Kijino najprodavanije električno vozilo u travnju.


Sve u svemu, dok kod nekih brendova pratimo pa i ne baš optimistične brojke, KIA ne prepoznaje nikakve krizne momente te posluje bolje nego ikad. Ono što nagovješćuje da će tako biti i u buduće, dobra je prihvaćenost električnih modela koje mnogi označuju kao jako važne u prodajnim brojkama godina što dolaze do konca desetljeća.