
Poduzetnik i inženjer Aleksandar Bijelić je u suradnji sa srbijanskim dizajnerom Darkom Marčetom već predstavio maketu u omjeru 1:5 adaptirane verzije dobro poznatog modela pod jednostavnim nazivom „New Yugo“
povezane vijesti
Kragujevačka Zastava nakon desetljeća proizvodnje licencnih Fitaovih modela, 1980. na tržište je izbacila svoj prvi originalni model Yugo i proizvodila ga sve do 2008. godine. Napravljeno je gotovo 800 tisuća komada u tom periodu, i dobar dio, gotovo trećina isporučena je na strana tržišta i to ne samo na ona Istočnog bloka. Iako su s njim zbijali šale i etiketirali ga kao nepouzdanog i ružnog, kupovali su ga čak i Amerikanci, prodano ga je preko 140 tisuća u SAD u razdoblju između 1985. i 1992. godine.
Na cestama kod nas ga se još da vidjeti, ali rijetko tko žali za njim. Pa ipak, izgleda da bi mogao uskrsnuti. Naime, strani su mediji, među njima i BBC-jev auto magazin TopGear objavili je kratku priču i nekoliko fotografija o projektu srbijanskog poduzetnika, inženjera, i sveučilišnog profesora dr. Aleksandra Bijelića koji je upravo otkupio od Zastave pravo na ime kultnog jugoslavenskog automobila. Ne samo to, u suradnji sa srbijanskim dizajnerom Darkom Marčetom je već predstavio maketu u omjeru 1:5 adaptirane verzije dobro poznatog modela pod jednostavnim nazivom „New Yugo“.
Retromodernog dizajna, budući Yugo trebao bi pripadati B-segmentu, imati troja vrata, benzinski motor i manualni mjenjač. Dakle, osvježena klasika, bez pomodnih ideja o mogućem električnom modelu.
Bijelić je utemeljio i tvrtku Yugo Automobili koja bi novi model trebala proizvoditi. Bez obzira što o tome piše renomirani auto časopis (iako u dosta šaljivom tonu), daleko je ova ideja od ostvarenja i prije zvuči kao zgodan marketinški trik, negoli ozbiljni poslovni poduhvat. No, nikad se ne zna, TopGear piše da će funkcionalni prototip novog Yuga biti predstavljen već 2027. na Beograd Expou. Živi bili pa vidjeli.