Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
19. siječnja 2020.
Budite uzor djeci

MALI IZBIRLJIVCI Pet savjeta kako poticati dijete u usvajanju zdravih prehrambenih navika

Foto: Unsplash
Foto: Unsplash
Autor:
Objavljeno: 13. studeni 2018. u 16:30 2018-11-13T16:30:00+01:00

Donosimo savjete kako poticati dijete na pravilnu prehranu kako bi usvojilo zdrave prehrambene navike od najranije dobi

Izbirljivost u prehrani izazov je pred kojim se susreću mnogi roditelji. Mnoga djeca odbijaju određene vrste namirnica ili obroka, a pri hranjenu su nemirna, često i nervozna te odbijaju pojesti obrok. Iako kod neke djece može biti riječ samo o trenutnoj fazi, iscrpljenosti ili neispavanosti, mnoge mame u vječnoj su borbi s malim izbirljivcima. Pročitajte naše savjete kako poticati dijete na pravilnu prehranu kako bi usvojilo zdrave prehrambene navike od najranije dobi.

1. Pametno postavite pravila

Naravno, bilo bi odlično kad djeca nikad ne bi konzumirala fast food, slatkiše ili sokove, no to je ponekad nemoguće izbjeći. Druženje s prijateljima, rođendanske zabave, pokloni od rođaka i prijatelja i tisuću drugih svakodnevnih situacija postavit će pred vaše dijete pred primamljiva iskušenja.

Roditelji koji se drže rigoroznih pravila kad je riječ o zabrani nezdrave hrane često postignu suprotni efekt ili pak djeca postanu previše izbirljiva u prehrani. Stoga je bitno da postavite razumna pravila u skladu s navedenim situacijama.

sharon-mccutcheon-532006-unsplash

2. Stvorite zdrave navike

Djeca dobro reagiraju na dnevne rutine i rituale i vrlo dobro usvajaju navike. Zbog toga posvetite dodatnu pažnju stvaranju zdravih navika poput zdravog doručka za početak dana. Jednom kad uspostavite ovo pravilo, djeca će ga prihvatiti i pratiti rutinu.

irina-grigoras-757593-unsplash

3. Neka obroci budu zabavni

Obrok je odlično vrijeme da se okupite i uživate u obiteljskom druženju. Zajedništvo je jednako bitno kao i hrana koju pripremite. Za mnoge zaposlene roditelje obroci su jedino vrijeme kada se obitelj okupi i razgovara bez prekida. Neka stoga obroci budu vrijeme za uživanje, razgovore i obiteljsko druženje.

1leesamantha1_reference

4. Potičite samostalnost

Nećete uvijek biti uz dijete u vrijeme obroka, stoga je bitno da dijete od najranije dobi potičete na samostalnost, a dobar trik za poticanje neovisnosti jest kreiranje rutine. Također, potičite dijete na donošenje odluka i pustite neka samo bira između ponuđenih zdravih obroka ili grickalica.

kelly-sikkema-212376-unsplash

5. Budite uzor djeci

Puno je lakše učiti dijete zdravim obrocima kad i sami jedete zdravo i pazite na svoju prehranu. Čak i kad to nije tako uočljivo, djeca zapravo najviše uče o zdravim prehrambenim navikama upravo promatrajući što roditelji jedu. Pokažite djetetu na vlastitom primjeru da je voće odličan međuobrok, a slatkiše konzumiramo u malim količinama. Tako će se dijete povesti za vašim primjerom i usvojiti zdrave prehrambene navike.

lee-myungseong-716836-unsplash

Izvor: elizabethpantley.com

Foto: @leesamantha Instagram, Unsplash

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.


Promo
PUST 2020.
Viškovo

PUST 2020.