Grad: Rijeka
Danas: 18° djelomično oblačno
Sutra: 1° 15° naoblaka
24. studenoga 2017.
Prvi Woodway u Hrvatskoj

Drvo je "in": Ručni satovi, leptir mašne, novčanici, nakit, torbe i sjajan drveni bicikl

Drveni okviri naočala su pravi hit / Foto D. KOVEČVIĆ
Drveni okviri naočala su pravi hit / Foto D. KOVEČVIĆ
Autor:
Objavljeno: 31. siječanj 2016. u 17:38 2016-01-31T17:38:00+01:00

Woodway je na jednom mjestu ostvario više ciljeva: ponovo povezivanje čovjeka s prirodom, održivu proizvodnju i modni trend. Naši su proizvodi izrađeni ručno, poštujući materijal i prirodu. Radi se o održivoj proizvdnji čiji je konačni produkt biorazradiv, tako da je utjecaj na okoliš sveden na minimum 

Stariji svijet, ili oni koji dugo i svašta pamte, sjetit će se recimo reklame za namještaj Đorđević, masivni dakako. Mlađi svijet, pozvat će se recimo na švedskog diva što stoluje u zagrebačkom predgrađu, no daleko od toga da su kad su drvo i proizvodi od drva u pitanju, od izvora vode samo dva putića. Ima barem još jedan, onaj treći. Zove se Woodway i eno ga u sred Zagreba, u Tkalčićevoj ulici. 

Šalu na stranu, no teško je ne primijetiti ukusno uređenu trgovinu koja, prva u gradu a i šire, nudi drvene modne dodatke najpoznatijih svjetskih dizajnera. Sve je tu od drva: ručni satovi, leptir mašne, torbe, novčanici, nakit, kišobrani i sjajan drveni bicikl! U njega je 15 kila žive vage i iznimne elegencije, taman da čovjek zamisli kako ga recimo Cate Blanchett vozi Tkalčom. Puno domaćeg svijeta 

Makar, ne bi ništa manje oku bilo ugodno da ga vozi Andrea Kozlović, ljubazna domaćica za našeg posjeta trgovini koja nudi dobru priču u koju bi se lako mogli uključiti i naši dizajneri. 

– U Zagrebu smo od 11 mjeseca prošle godine i ugodno smo iznenađeni da nam navraća puno domaćeg svijeta. Nekako smo računali da će nas u Tkalčićevoj uglavnom posjećivati turisti, no jako je puno domaćih kupaca i zbog toga smo jako sretni – kazuje Kozlović. 

Veliki hrvatski potencijal

Surađuju s proizvođačima iz cijelog svijeta.

– S jedne se strane radi o novim proizvodima, te se stalno javljaju novi proizvođači, dok se s druge strane radi o dugogodišnjim tradicijama s poznatom kvalitetom poput plutenih proizvoda koji nam dolaze iz Portugala. Komunikacija i uspostavljanje suradnje ide u oba smjera, u počecima smo smo prvi kontaktirali najveće proizvođače, te izgradili suradnju s onima koji nam najviše odgovaraju. Sad se proširila vijest o našoj tvrtki pa se nalazimo u situaciji da nas različiti brendovi sami kontaktiraju – kaže Močnik. 

Hrvatski proizvođači su više nego dobrodošli. 

– Vjerujemo da u Hrvatskoj postoji veliki potencijal da se počne s proizvodnjom ovakvih proizvoda izrazite kvalitete, sirovine i tradicija postoje, samo se treba razviti dobra ideja – ističe tako Močnik.

A što je zapravo brand Woodway!? Jure Močnik, zastupnik Woodway brenda za Hrvatsku pojašnjava kako je ideja o pokretanju posla rođena prije nekih tri godine kada su osnivači branda Anja i Alen Marič u Švedskoj prvi put došli u dodir s drvenim satovima. Od te ljubavi na prvi pogled, preko činjenica da je tadašnja ponuda modnih dodataka od drva bila minimalna, do ideje da se pokrene trgovina i nije prošlo puno. 

– Prvo je na red došla internet prodaja, no, kako je odaziv bio dobar, rasla je i potreba kupaca da opipaju i isprobaju proizvode, te se sukladno s time počelo i s otvaranjem poslovnica. Woodway je na jednom mjestu ostvario više ciljeva: ponovo povezivanje čovjeka s prirodom, održivu proizvodnju i modni trend. Osjećaj drveta na koži je izrazito prirodan i ugodan, ne postoji niti jedan drugi materijal koji pruža takav osjećaj topline. Radi se o proizvodima kao što su naočale, satovi, muške i ženske torbice, nakit, leptir mašne, šeširi, kišobrani, coveri za mobitele... Sve što vam treba da upotpunite neku odjevnu kombinaciju, a sve je načinjeno od drveta – pojašnjava Močnik. 

Dodaje kako ponuda na našim prostorima postoji, ili je postojala, međutim, nije bila dostupna zainteresiranima na način kojeg je pružio Woodway. 

Svijest i održivost 

No, zbog čega je to Woodway proizvod drugačiji do drugih? Je li tome razlog »mladenački« način razmišljanja u mlade ekipe od dvadesetak djelatnika, ili je tajna u nastojanju da tržištu date ono što danas traži, recimo ekološku svijest i održivosti?

– Radi se o zakonu ponude i potražnje, svijest o ekologiji i briga o okolišu sve se više razvija, te zajedno s njom jedan drugačiji pristup životu i proizvodima koje kupujemo. Naši su proizvodi izrađeni ručno, poštujući materijal i prirodu. Oni su pogodni za svakoga, od ljudi koji žele eco-friendly ili veganske proizvode do samih zaljubljenika u drvo. Radi se o održivoj proizvodnji čiji je konačni produkt biorazradiv, tako da je utjecaj na okoliš sveden na minimum. Proizvodi su unikati zbog same prirode drveta – na svijetu ne možete naći identičan uzorak. Kod onih izrazitih boja poput zelene i crvene sandalovine ili pak tasmanijskog crnog drveta i sama boja varira, od svijetlije do tamnije ovisno o samom stablu. I naravno da poput svih mladih tvrtki imamo drukčiji pristup radu unutar i izvan tvrtke – ističe Močnik. 

Svjesni odabir 

U tvrtci rado kazuju kako kako Woodway predstavlja drugi i drugačiji pristup životu. Koji i kakav, odnosno što to veže proizvođače iz cijelog svijeta čiji se proizvodi mogu naći u Woodway trgovinama? Močnik ističe kako Woodway predstavlja drugačiji pristup životu jer se radi o svjesnom odabiru da činimo dobro za sebe i okoliš.

– Proizvodi su više od samih modnih dodataka, svaki od njih dolazi s karakterom i pričom iza sebe. Proizvođače veže naravno – drvo! Svi proizvođači s kojima surađujemo, također su relativno nove tvrtke u razvoju koje vode mladi ljudi, tako da su proizvodi suvremenog dizajna i stalno se unapređuju. Woodway se može prepoznati po sloganima »Our way is wood way«, te »Feel good – feel wood«! – naglašava.

Elem, krenulo se i internet prodajom, zatim s trgovinama u Sloveniji, da bi prva trgovina otvorena van Dežele bila Hrvatska, ona u Umagu.

– Hrvatska je došla prirodno, zbog blizine, a i istraživanje tržišta je pokazalo jako dobre rezultate. Umag je odabran kao turističko sjecište: naime, prvi je grad u doticaju s granicom na zapadnoj strani, također, povezan je s većim aerodromima u Italiji, da ne spominjemo ljetna događanja, od partyja do ATP turnira – priznaje Močnik. 

Pokriti cijelu Hrvatsku 

Franšiza je prodana i Dancima, planovi su veliki i ozbiljni, od novih trgovina do dizajniranog namještaja. Hrvatsko tržište tu igra važnu ulogu. 

– Uspostavlja se globalna internet prodaja, to je najveći sljedeći korak. Planiramo pokriti cijelu Hrvatsku, ali kreće se sa Zagrebom i obalom, pa polako, tko zna. Poreč i Rovinj se otvaraju kako bi se uhvatila ljetna sezona, nova poslovnica u Zagrebu imati će proširenu ponudu, doći će i Rijeka na red, sve imamo na umu. Dizajnerski komadi za interijere u sklopu Woodway Home bit će dostupni krajem godine, sljedeće godine možda i u Hrvatskoj – nabraja Močnik. 

Koliko je pak Woodway dobra ideja možda se da ilustrirati i podatakom da su poslovnu godinu 2014. zaključili sa 127.000 eura prometa, da bi lani promet porastao za 500 posto te su 2015. godinu zaključili sa 670.000 eura. 

– Treba imati na umu da postojimo svega dvije godine, u prvoj se godini mnogo radilo na otvaranju poslovnica, marketingu i izgradnji brenda, međutim, zadovoljstvo kupaca tu je igralo najveću ulogu. Ljudi su oduševljeni proizvodima i stalno se vraćaju – kaže na to Močnik.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka