Odmor od svakodnevice

ČIME SE PUTNICI BAVE NA ODMORU Kad dođu u hotel prvo se dobro iskaču po krevetu

P. N.

iStock

iStock

Istraživanje potvrđuje koliko je uloga tehnologije važnija u aktivnostima na odmoru nego u 20. stoljeću. Tako je, naravno, za 27 posto ispitanika važno snimiti savršenu fotografiju za društvene mreže



Prva 24 sata ključna su za odmor jer 46 posto putnika koji su sudjelovali u globalnom istraživanju vjeruje da prvi dan određuje raspoloženje cijelog odmora, dok jedna četvrtina putnika iz Hrvatske (28 posto) tvrdi da prvi sati mogu presuditi je li cijelo putovanje uspješno ili ne.


Kako zapravo izgledaju ovi sati? Koji su prioriteti prvi dan odmora? Odgovaraju li nade, brige i očekivanja prije putovanja stvarnosti? Booking.com, svjetski lider u povezivanju putnika s najnevjerojatnijim smještajnim objektima, proveo je istraživanje na uzorku od 18.000 putnika iz 25 zemalja diljem svijeta kako bi istražio što se zaista događa u prva 24 sata odmora.


Kavica pa raspakiravanje


Odgovori ispitanika na pitanje o najvažnijim aktivnostima prvog dana odmora dočaravaju zanimljivu sliku o putniku 21. stoljeća. Tradicionalni elementi poput raspakiravanja (68 posto), pregledavanja smještaja (60 posto) i planiranja aktivnosti za sljedeći dan (53 posto) zauzeli su prva tri mjesta ispitanika globalnog istraživanja.



Hrvatima važni madrac, pogled i doručak




Što se udobnosti privremenog doma na odmoru tiče, ispitanici su naveli najvažnije stvari koje u prva 24 sata iskoriste u svom smještaju.


Putnici iz Hrvatske imaju sljedeće prioritete: udoban madrac (52 posto), predivan pogled (48 posto), obilan doručak (41 posto), klimatizirana soba (37 posto), srdačan doček domaćina (33 posto).


Jedna trećina putnika (30 posto) slaže se da prvi dan putovanja određuje raspoloženje za cijeli odmor.



Ispitanici iz Hrvatske najvažnijim aktivnostima prvog dana odmora smatraju odlazak na kavu, pivo ili čašu vina (68 posto), raspakiravanje (61 posto) i popodnevno drijemanje (55 posto).


Globalno istraživanje također pokazuje koliko je uloga tehnologije važnija u našim aktivnostima na odmoru u odnosu na prije. Tako je, naravno, važno snimiti savršenu fotografiju za društvene mreže (27 posto, odnosno čak 37 posto među ispitanicima od 18 do 34 godine, a kod ispitanika iz Hrvatske 21 posto), recenzije za restorane čitaju se online (26 posto, kod ispitanika iz Hrvatske 14 posto).


Također se upoznaju nove osobe i pokušavaju stvoriti nova prijateljstava (24 posto), uče strani jezici (16 posto), naručuje posluga u sobu (15 posto), slušaju playliste za odmor (13 posto), a nezaobilazna je i provjera poslovne e-pošte. To čini 10 posto ispitanika.


Selfie i sladoled


Kad je riječ o vremenu potrebnom za ove aktivnosti, rezultati istraživanja pokazuju da se fotografiranje za društvene mreže, provjera poslovne e-pošte i naručivanje posluge u sobu događaju prije tradicionalnijih aktivnosti poput uživanja u prvom sladoledu na odmoru i kupanja u bazenu – 47 posto putnika pojede prvi sladoled unutar prvog sata i samo 19 posto ode na bazen, dok 54 posto fotografira, 56 posto provjerava e-poštu i 57 posto naručuje poslugu u sobu u istom vremenskom razdoblju.


U prva 24 sata odmora, aktivnosti koje uključuju smještaj zauzele su visoka mjesta na popisu prioriteta putnika. Pregledavanje smještaja na drugom je mjestu (60 posto) dok više od trećine putnika (36 posto) tvrdi da im je jedna od najvažnijih stvari prvi dan testirati krevet skakanjem po njemu ili drijemanjem.


– Odmor je vrijeme u kojem možemo putovati u nova odredišta, doživjeti nova iskustva i odmoriti se od rutine svakodnevice. Očekivanja su često visoka i uz sve što želimo vidjeti i doživjeti, puno toga ovisi o prva 24 sata. Naša je misija omogućiti ljudima istražiti cijeli svijet i to uključuje pomoć u nastojanju da prvi sati odmora ispune, ako ne i premaše, njihova očekivanja. Smještaj je zajednička komponenta svakog odmora pa, bilo da želite imati Wi-Fi, obilan doručak svaki dan ili vam je važan samo predivan pogled, mi vam olakšavamo pronaći idealan smještaj te razvijamo napredna tehnološka rješenja koja vam boravak u odredištu čine iznimno jednostavnim od samog početka, kaže Pepijn Rijvers, direktor marketinga u Booking.com.