Sjajni kamerunski glazbenik Richard Bona svojom je vokalno-glazbenom improvizacijom »Croatian Voodoo« zaustavio kišu i rastjerao oblake, te svirkom još jednom oduševio publiku
Ove godine jazz doručak su servirali Mel & Ben Duo (pjevačica Melita Lovričević i gitarist Benedikt Petrak) koji su na terasi hotela Kvarner predstavili novi koncept ambijentalnog jazza, a prolaznike je svojom zaraznom i energičnom svirkom ispred opatijske tržnice oduševio Jed Becker’s Blues Band (gitarist Emir Grozdanić, bas gitarist Damjan Grbac i bubnjar Tonči Grabušić).
Stanić je u programu ovogodišnjeg festivala naglasak stavio na mladim glazbenicima i promociji glazbene pedagogije, ukazavši na vrijedna dostignuća u Samoboru i Labinu. U programu nazvanom »Na mladima svijet ostaje« nastupio je orkestar Umjetničke škole Matka Brajše Rašana iz Labina u kojoj, osim klasične glazbe, djeca mogu učiti i jazz i to od uglednih jazz glazbenika kao što su Damjan Grbac i Bruno Mičetić. Publiku su ugodno iznenadili izborom programa koji je sadržavao skladbe raznih žanrova, baš kao i Big Band Samobor koji u većem dijelu čine mladi glazbenici uglavnom polaznici glazbenih škola, a djeluju pod okriljem Gradske glazbe Samobor. Sjajni primjeri glazbene pedagogije!
Edukativno je bilo i na drugim nastupima. Primjerice, Cubismo i kamerunski glazbenik Richard Bona održali su lekcije iz afro-cubane i salse. Prva i najvažnija lekcija odnosila se na to kako rasplesati publiku, u čemu su u potpunosti uspjeli. Cubismo je podsjetio na svoje početke i skladbe Dizzyja Gillespiea kojem su poželjeli sretan virtualni 100. rođendan te je predstavio neke novije skladbe, pokazavši da su svi ti složeni latino ritmovi za njih »mačji kašalj« i da su toliko dobro uigrani da se mogu posvetiti svakojakim nepodopštinama. Primjerice, na najavu vođe sastava, konga bubnjara Hrvoja Rupčića, da će izvesti jazz standard, krenuli su žestoko kultnom rock temom »Smoke on the water« sastava Deep Purple, da bi ubrzo dali do znanja da u stvari sviraju revolucionarnu »Hastra Siempre, Komandante« posvećenu Che Guevari…
Koncept »Bonizma«
Bonin je afro-cuban ritmički i melodijski snažno naslonjen na njegovo glazbeno afro iskustvo, a vokalne su spontane (na licu mjesta osmišljuje skladbu, aranžman i izvedbu) vratolomije nevjerojatne, bez obzira radi li se o pjevanju tema, scat improvizacijama, vokalizama unisono uz sviranje basa, dvobojima s trubačem, oponašanjem glazbala, logičnom nadogradnjom kroz nasnimavanje i lupove, duhovitim ubacivanjem citata… No, najvažniji su pozitav duh i humor koji se snažno osjećaju tijekom cijelog koncerta – čista, zarazna pozitiva! Primjerice, u trenutku kad je kiša već opasno zaprijetila glazbenicima i publici, odsvirao je i otpjevao »Croatian Voodoo« i otjerao oblake, a kad je započeo vatromet, i to je iskoristio za unapređenje komunikacije s publikom koja mu je »jela iz ruke«.