Nije to tako loše, dapače, ako dobro pamtim, rekord je to od hrvatske samostalnosti, a vjerojatno i dulje
CANNES Prije tri godine u Cannesu je hrvatsku kinematografiju predstavljao Dalibor Matanić filmom »Zvizdan«, prikazanim u drugom najvažnijem festivalskom programu »Izvjestan pogled« (Un certain regard), vrativši se kući s Nagradom žirija. Na ovogodišnjem, 71. izdanju globalno najznačajnijeg filmskog festivala nemamo pravog predstavnika, tj. većinski hrvatski film, no situacija i nije tako loša kako izgleda, jer se možemo pohvaliti čak trima manjinskim koprodukcijama, što je, ako dobro pamtim, rekord od hrvatske samostalnosti, a vjerojatno i dulje.
Kao potencijalno najzanimljivi naslov (koji će svojom temom i pričom zasigurno pobuditi i najviše pozornosti u Cannesu, a još i više u Srbiji) je »Teret«, dugometražni prvijenac mladog srpskog filmaša Ognjena Glavonića, koji se prikazuje u uglednom paralelnom kanskom programu »15 dana autora« (Quinzaine des Realisateurs) koji ove godine slavi svoje jubilarno 50. izdanje. U filmu koji se bavi kontroverznom i politički vrućom temom o tajnoj srpskoj operaciji uklanjanja tijela ubijenih Albanaca u ratu na Kosovu 1999. godine naslovnu naslovnu ulogu tumači Leon Lučev, dok je hrvatski koproducent Kinorama, tj. Ankica Jurić Tilić, koja se nakon »Zvizdana« ponovno vraća u Cannes. Lučev tumači vozača hladnjače koji za vrijema NATO-ovog bombardiranja prevozi »tajanstven teret« s Kosova u Beograd, a po povratku kući suočava se s posljedicama svoga čina.