Nabujala Rijeka

Rasprodana Rujevica znači samo jedno. Vrijeme je za novu Kantridu

Edi Prodan

Foto: Arhiva NL, HNK Rijeka

Foto: Arhiva NL, HNK Rijeka

Više od desetljeća ustrajnosti na ekonomskoj održivosti, ali i dobrih rezultata, stvorilo je i nove generacije stalnih posjetitelja



Svega nas nekoliko sati dijeli od opet rasprodane Rujevice, za nedjeljnu utakmicu protiv Osijeka ostalo je svega nekoliko desetaka slobodnih mjesta na “S” tribini.


Vratimo li se malo u prošlost, znate li koliko je u sezoni 2016/17. prosječno bilo gledatelja na domaćim utakmicama Rijeke? Da, baš one sezone, one koja je donijela prvu i za sada jedinu titulu prvaka Hrvatske u vitrine Rijeke? Ne previše, 4,7 sedam tisuća.


Stadion je istina u predzadnjem kolu kad je gostovala Cibalia bio rasprodan, bilo je šest tisuća gledatelja, no to i nije čudno jer bilo je poznato pobijedi li Rijeka – osvaja titulu.




Istina, bila je to još uvijek vrijeme “male Rujevice”, one bez “S” tribine pa je možda nešto manji prosjek bio i razumljiv. Ta je tribina naime otvorena koncem srpnja 2017. godine te je zahvaljujući njoj kapacitet stadiona povećan za 40-ak posto.


Titula, ulazak u grupnu fazu Europske lige, međunarodni susreti, dolazak Salzburga, Olympiakosa, Milana, AEK-a i bečke Austrije, kapacitet stadiona veći od osam tisuća?


Koliko je nakon tako sjajnih postignuća povećan prosječni broj gledatelja u sezoni 2017/18.? Nikoliko!


Dobro jeste bio neznatno veći, za nekih jedan posto, ali opet – realno ni najmanje dobro.


Došle su “šarene”, zbog kovida i jako teške godine, a onda nakon sezone 2022./23., najveće krize u zadnjih desetak godina, došla nam je – godina koja ruši rekorde.


Ove je kalendarske godine, iako su u goste Rijeke došli klubovi na čijim se ogledima inače bilježe ponajmanji posjeti, prosjek iznad sedam tisuća, od četiri utakmice – tri na rasprodanom stadionu!


I nedjeljni, dolazi Osijek, opet stavlja poruku – rasprodano.


Rijeka igra jednu od svojih najljepših sezona, uživanje je opće, na terenu i na tribinama. Ali bilo je tako i nekih prijašnjih sezona, pa je opet posjet bio za pedesetak posto lošiji.


U ovom trenutku je 75 posto kapaciteta, ne brojimo li 400 gostujućih mjesta, unaprijed, putem godišnjih ulaznica rasprodano.


Više od desetljeća ustrajnosti na ekonomskoj održivosti, ali i dobrih rezultata, gostovanja dvadesetak istinskih europskih veličina, stvorilo je i nove generacije stalnih posjetitelja.


Danas je u Rijeci i njenoj široj okolici skoro nemoguće pronaći ljude mlađe od 25 godina koji ne navijaju za Rijeku. Ne tako davno nije bilo tako. Ni izbliza. Rijeka je naprosto postala moderan, odgovoran, stabilan, privlačan i igrački – jaki klub.


Uostalom nalazi se na prvoj poziciji i najbolji je ovogodišnji klub HNL-a iako joj to mediji iz zagrebačko-splitske osovine neprestano osporavaju.


Kako će završiti sezona? Nemoguće je prognozirati, no jasno je kako je vrijednost Rijeke ove sezone udvostručena što dakako jamči stabilnost poslovanja i u godinama koje dolaze.


Što je činiti? Doći do ulaznice na Rujevicu sve je je teže, stadion je postao – premali.


Vrijeme je za povratak. Na Kantridu.


Već današnje brojke jamče da bi prosjek na novom, komfornom i pokrivenom stadionu bio oko 10 tisuća.


Dobar primjer za tu tvrdnju je i Osijek koji je dolaskom na Opus Arenu prosječnu posjećenost na domaćim utakmicama doveo skoro do osam tisuća. A riječ je o manjem gradu, klubu koji trenutno kvalitetom zaostaje za Rijekom i ima daleko manje navijača.


Puno smo puta isticali kako samo puna Rujevica gradi Kantridu. Treća od četiri ovogodišnje rasprodane utakmice kaže kako je to vrijeme konačno – stiglo.