Dodatna zaštita

Silazak u Staru Bašku ipak će biti malo sigurniji. Na opasni zavoj stižu betonske “pasice” i ograda

Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

Općina Punat odlučila je dosadašnje kamene blokove zamijeniti armirano-betonskim »pasicama« i 67 metara dugom ogradom.



PUNAT – Općina Punat pokrenula je formalni postupak koji bi za rezultat vrlo skoro trebao imati unapređenje sigurnosti sudionika u prometu na djelu nerazvrstane ceste 61, prometnici na samom ulazu u Staru Bašku.


Lokalitet koji će zahvatiti skorašnji radovi na izvođenju građevinskih zahvata te dobavi i postavi metalnih zaštitnih odbojnika otočanima je – nažalost po lošem – poznato mjesto na kojem se u prvoj polovini prošle godine dogodila strašna prometna nesreća u kojoj su život izgubila dva mladića s područja naše regije.


Projektno rješenje


Iako se nad visokom liticom formirani cestovni zavoj baš i ne može u punini smisla tog pojma nazvati »crnom točkom«, s obzirom na to da se na tom mjestu, na sreću, do sad baš i nisu često događali prometni incidenti, već i taj jedan tragičan događaj bio je dovoljan da nadležni za sigurnost cestovnog prometovanja učine dodatne napore na kvalitetnijem osiguravanju zavojitog dijela te nerazvrstane ceste, a kako se nikad više ništa slično ne bi dogodilo.




Prema netom objavljenom javnom natječaju Općine Punat, odnosno potencijalnim izvođačima predstojećih zahvata na toj cesti danoj na uvid projektnoj dokumentaciji, čija je izrada bila povjerena stručnjacima riječkog Građevno projektnog zavoda, projektnim se rješenjem na tom potezu planira izgradnja armirano-betonske »pasice« i postavljanje 67 metara dugog poteza cestovne zaštitne ograde. Vrijednost investicije procijenjena je na 140 tisuća kuna, a rok za dovršetak radova zacrtan je unutar 30 dana od dana uvođenja izvođača posao.


Poziv na dostavu ponuda otvoren je do danas pa je shodno tome realno očekivati da bi cestovni potez na ulazu u Staru Bašku dodatnim sigurnosnim elementima trebao biti opremljen »debelo« prije početka naredne sezone i pojačanog prometovanja motornih vozila koje topliji dio godine sa sobom redovito donosi cijelom otoku Krku.


Probio blokove


Podsjetimo, početkom prošlogodišnjeg travnja u večernjim se satima na tom mjestu dogodila prometna nesreća u kojoj su dva mladića iz okolice Rijeke izgubila živote, dok je jedna djevojka ozlijeđena. Osobno vozilo kojim se mladi trojac kretao u smjeru Stare Baške tad s, nakon što je vozač, prethodno zahvativši stijenu s lijeve strane kolnika izgubio kontrolu nad automobilom, survalo u osamdesetak metara duboku provaliju s desne strane kolnika, »probivši« pri tom ondje postavljene velike zaštitne kamene blokove koji su cestu dijelili od dubokog, nepristupačnog ponora nad stjenovitom obalom.


Iako je na tom mjestu zbog zahtjevne konfiguracije terena, zavojite prometnice, ali i činjenice da iza tog lokaliteta počinje naseljeni dio Stare Baške s njenim uskim i teško prohodnim uličicama, već i do sad ograničenje brzine prometnim znakovima bilo »spušteno« na svega 20 kilometara na sat, ovaj je slučaj pokazao da je sigurnosti sudionika u prometu na tom mjestu ipak potrebno pokloniti dodatnu pažnju te da je, osim elementima horizontalne i vertikalne prometne signalizacije, potencijalno opasan ulaz u to popularno otočno ljetovalište nužno osigurati čvršćim i na udare otpornijim odbojnicima.