Domaći škverovi zainteresirani

Obnova bijele flote zanimljiva domaćim škverovima: Novi brodovi za Jadroliniju gradit će se u Hrvatskoj?

Orjana Antešić

Natječaj za gradnju novih Jadrolinijih brodova bi, prema najavama, trebao biti raspisan u ovoj godini / Foto SERGEJ DRECHSLER

Natječaj za gradnju novih Jadrolinijih brodova bi, prema najavama, trebao biti raspisan u ovoj godini / Foto SERGEJ DRECHSLER

Čelni čovjek Jadrolinije David Sopta ističe da će predstojeći postupci javne nabave za početak obuhvaćati gradnju dvaju manjih putničkih brodova kapaciteta prijevoza 400 putnika i jedan trajekt za 200 vozila i tisuću putnika, pogonjenih na hibridni pogon



RIJEKA – Najava iz resornog Ministarstva mora i nacionalnog linijskog brodara o početku novog investicijskog ciklusa u obnovi bijele flote Jadrolinije svakako je nešto što se s velikom pozornošću prati u domaćim brodogradilištima, koja redom iskazuju interes da se uključe u taj projekt. Benefiti gradnje domaćeg broda na domaćem navozu podrazumijevali bi idealno zaokružen posao, međutim, taj dio odredit će natječaj koji bi, prema najavama, trebao biti raspisan u ovoj godini. Stoga, ne bez razloga, čelni čovjek Jadrolinije David Sopta ističe važnost pripreme domaćih škverova za predstojeće postupke javne nabave koji će, za početak, obuhvaćati gradnju dva manja putnička broda, kapaciteta prijevoza 400 putnika i jedan trajekt s mogućnošću prijevoza 200 vozila i tisuću putnika, pogonjenih na hibridni pogon.


Poseban program


Pomoćnik direktora za komercijalu u »3. maju« Siniša Ostojić potvrdio je interes ovog brodogradilišta za gradnjom ovih Jadrolinijih novogradnji te dodaje kako će konačni fokus njihove prijave odrediti projektna dokumentacija, kao i sam sadržaj i uvjeti tendera. Riječkom brodogradilištu, u ovoj fazi dok još uvijek posluje prema posebnom programu, svaki novi posao je dobrodošao, a u svibnju ove godine oslobađa im se jedan od dva navoza s obzirom na planirano porinuće trupa novog Scenicovog luksuznog kruzera »Eclipse II«. Prije sedam, osam godina »3. maj«, podsjetimo, gradio je dva Jadrolinijina trajekta, od ukupno četiri koliko je ovaj brodar bio tada ugovorio s Uljanikom.
U Dalmontu također s velikom pozornošću prate najave iz Jadrolinije oko obnove flote. Nakon što su preuzeli koncesiju nad kraljevičkim brodogradilištem, Dalmont je uspješno izgradio najveći trajekt u floti Rapske plovidbe »Četiri zvonika«, vrijedan blizu osam milijuna eura, kapaciteta prijevoza 100 vozila i 600 putnika. Istovremeno, u ovom su se agilnom brodogradilištu odvažili i na gradnju putničkih brodova s kompletnim električnim pogonom. U posljednjih nekoliko godina tako su u Kraljevici izgrađena i isporučena dva manja elektro katamarana za potrebe Nacionalnog parka »Krka«, svaki kapaciteta prijevoza 50 putnika. U ovom brodogradilištu trenutno su puni remontnih poslova i tako će potrajati narednih nekoliko mjeseci, no u Dalmontu planiraju ove godine ugovoriti i novogradnje i sigurno je da će najavljeni tender Jadrolinije imati njihovu pozornost, tim više što u ovom škveru itekako dobro poznaju potrebe i flotu nacionalnog putničkog brodara s obzirom na kvantitetu remontnih poslova koje obavljaju za nacionalnog brodara.


»3. maj« je već gradio dva Jadrolinijina trajekta / NL arhiva

»3. maj« je već gradio dva Jadrolinijina trajekta / NL arhiva


 


Primarni fokus




Planovi Jadrolinije interesantni su i susjednom brodogradilištu »Viktor Lenac«. Članica uprave ovog brodogradilišta Sandra Uzelac pritom apostrofira kako njihov primarni fokus nije vezan uz gradnju novih brodova jer je temeljna djelatnost »Lenca« ipak remont premda se, dodaje ona, ovo brodogradilište okušalo i u segmentu novogradnji, uspješno izgradivši remorker »David Prvi« i trajekte Rapske plovidbe. Ono što u ovom brodogradilištu vide kao mogućnost širenja dosadašnje poslove suradnje s Jadrolinijom odnosi se na neke potencijalno veće zahvate na postojećoj floti nacionalnog putničkog brodara, kao što su preinake brodova.
Namjeru uključenja u realizaciju najavljenog projekta obnove postojeće Jadrolinijine flote iskazuju i u pulskom brodogradilištu »Uljanik Brodogradnja 1856«, doznajemo od čelnika ovog škvera Samira Hadžića. I ovom bi brodogradilištu dobro došli novi i kvalitetni poslovi, a u ovom trenutku u Puli se gradi manja ribarica dok se oko završetka započete novogradnje 526, u naravi broda za prijevoz stoke, još vode razgovori, a prihodi škvera popunjavaju i s manjim remontima, kao i izradom sekcija za talijanski Fincantieri.