Upozorenje

Iz Vodovoda i kanalizacije podsjećaju: ‘Nije dopušteno vodu iz hidranata koristiti za privatne namjene’

Sanja Gašpert

Hidranti, kojih je na širem riječkom području 6.405, služe isključivo za protupožarnu zaštitu te održavanje funkcionalnosti sustava javne vodoopskrbe, odnosno zdravstvene ispravnosti vode za piće



RIJEKA – Hidranti, kojih je na širem riječkom području 6.405, služe isključivo za protupožarnu zaštitu te održavanje funkcionalnosti sustava javne vodoopskrbe, odnosno zdravstvene ispravnosti vode za piće. Kako ističu u Komunalnom društvu Vodovod i kanalizacija, korištenje vode iz hidranata za privatne namjene nije dopušteno te pozivaju korisnike da pitku vodu koriste isključivo iz vlastitih priključaka spojenih na vodoopskrbnu mrežu.


Preventiva


Napominju kako se korištenje vode iz hidranta bez odobrenja isporučitelja vodnih usluga smatra neovlaštenim korištenjem usluge javne vodoopskrbe u kojem slučaju isporučitelj ima pravo od neovlaštenog korisnika tražiti naknadu štete. U VIK-u napominju kako je obavijest izdana zbog preventive, iako je u posljednje vrijeme bilo nekoliko prijava neovlaštenog priključka građana na hidrante, međutim, taj broj nije alarmantan. Nedavno je u VIK stigla prijava jednog mještanina s područja općine Čavle, koji je prijavio slučaj korištenja vode iz hidranta bez odobrenja, pa je i to bio povod VIK-u da oglasi ovakvu obavijest, posebice zbog ljetnih mjeseci kada se takvi incidenti znaju događati.


Iz ViK-a pozivaju stoga građane da, ukoliko primijete neovlaštenu upotrebu vode iz hidranata na vodouslužnom području KD-a VIK, nazovu broj telefona 051/353-222 ili pišu na e-mail adresu [email protected], odnosno pozovu policiju i podnesu kaznenu prijavu zbog krađe vode.


Septičke jame




Također, iz ViK-a upozoravaju kako uvećana potrošnja vode u ljetnim mjesecima stvara dodatni pritisak na septičke i sabirne jame. Stoga iz KD-a Vodovod i kanalizacija pozivaju sve korisnike koji svoje otpadne vode zbrinjavaju u septičkim i sabirnim jamama da redovito provjeravaju razinu njihove zapunjenosti te da na vrijeme osiguraju svoj termin za pražnjenje. KD Vodovod i kanalizacija Rijeka tijekom ljetnih mjeseci bilježi i do 40 posto veću količinu isporučene vode u odnosu na zimski period, što znači da se u vodovodni sustav kojim se opskrbljuje Rijeka i osam okolnih gradova i općina prosječno isporuči između 73 i 75 tisuća kubika vode dnevno.


– U uvjetima povećanih količina otpadne vode pozivamo korisnike na redovito pražnjenje septičkih i sabirnih jama kako bi se osigurala njihova funkcionalnost, zaštitilo ljudsko zdravlje i okoliš. Uslugu pražnjenja i odvoza otpadnih voda iz septičkih i sabirnih jama VIK pruža na području grada Rijeke, Kraljevice, Bakra i Kastva te općine Klana, Kostrena i Čavle. Pražnjenje septičke i sabirne jame uključeno je u cijenu redovne javne odvodnje, a korisnici su uz mjesečni račun za lipanj dobili i informativni letak s detaljnim informacijama, ističu u VIK-u.


Redovito pražnjenje


Termin redovitog pražnjenja moguće je rezervirati od ponedjeljka do petka, od 7 do 15 sati pozivom na broj telefona 051/353-841 ili putem elektroničke pošte na [email protected]. Redovno radno vrijeme pružanja usluge je od ponedjeljka do četvrtka, od 7 do 21 sat, petkom od 7 do 19 sati te subotom od 7 do 13 sati. Izvan radnog vremena, odnosno nedjeljom i praznicima, moguće je i interventno pružanje usluge pražnjenja, uz dodatnu naplatu od 250 kuna s uključenim PDV-om, koja se naplaćuje po obavljenoj usluzi.