Planovi

U razvoj krčkih luka ide gotovo 74 milijuna kuna, evo što se sve planira raditi

Mladen Trinajstić

Taj će novac ići za zahvate u lukama Porat, Krk, Baška, Glavotok... ili pak za izradu projektne dokumentacije



KRK – Županijska lučka uprava Krk tijekom 2022. godine, slijedom svog Godišnjeg plana rada, uložit će značajna sredstva u razvoj, izgradnju i sanaciju luka na području otoka Krka. Ustanova koja u 23 luke kojima na tom otoku upravlja raspolaže s ukupno 3.719 vezova, od kojih 2.614 komunalnih, u 2022. godini raspolagat će s 18,88 milijuna kuna svojih izvornih prihoda, ali i nešto više od 55 milijuna kuna iz donacija, koje će za ulaganja u otočnu lučku infrastrukturu pristići putem sufinanciranja od strane nadležnog ministarstva, Primorsko-goranske županije i lokalnih samouprava.


– Tako se planirani iznos od 11,1 milijuna kuna iz državnog proračuna odnosi na sufinanciranje rekonstrukcije luke Porat, ali i za treću fazu projekta dogradnje luke Baška, u dijelu koji podrazumijeva proširenje gata Garofulin izgradnjom triju okomitih gatova, za što će se izdvojiti 7 milijuna kuna, predstavio nam je Goran Lajnert, v.d. ravnatelja ŽLU-a Krk. Primorsko-goranska županija koja je ujedno i osnivač ŽLU-a, s milijun kuna sufinancirat će projektnu dokumentaciju rekonstrukcije luke Malinska, i to u njezinoj prvoj fazi koja podrazumijeva rekonstrukciju i dogradnju primarnog lukobrana te dogradnju sekundarnog. Istim iznosom županijskih kuna sufinancirani će biti i radovi na rekonstrukciji operativnog gata u luci Glavotok. Lokalne će samouprave pak tijekom ove godine sufinancirati projekte u svojim lukama u ukupnoj vrijednosti većoj od 5,5 milijuna kuna. Tako će Općina Malinska-Dubašnica s 885 tisuća kuna sufinancirati zahvate u lukama Malinska i Porat, a Grad Krk s 4,3 milijuna kuna radove u luci Glavotok, ali i projekte povezane s planom rekonstrukcije dijela obale na potezu ispred hotela Marina te s kapitalnim ulaganjima u projekt buduće Ribarske luke Krk.


Izabrani izvođači


Inače, u tijeku su dva velika kapitalna projekta sufinancirana sredstvima iz EU fondova i državnog proračuna – dogradnja luke Baška i rekonstrukcija luke Krk u dijelu na kojem se uskoro planira graditi Ribarska luka. Za dogradnju luke Baška bespovratna sredstva u 2022. iznose nešto više od 22 milijuna kuna, a za Ribarsku luku Krk 14,5 milijuna. Što se ovog potonjeg projekta tiče, kako saznajemo od Lajnerta, u ovom je trenutku već zaključen postupak te je izabrana najpovoljnija ponuda za radove na rekonstrukciji luke Krk i gradnji Ribarske luke, odnosno njome predviđenom produženju i proširenju lukobrana. Također, donesena je Odluka o odabiru najpovoljnije ponude za uslugu vođenja građevinskog dijela projekta, a u tijeku je pregled i ocjena ponuda za uslugu stručnog nadzora i koordinatora zaštite na radu. Po okončanju propisanog roka za žalbe te ugovaranja radova i usluga s izabranim izvođačima, slijedi nam uvođenje izvođača u posao te definiranje početka radova, nastavlja Lajnert i dodaje da se, kad je riječ o svim onim ostalim planovima ulaganja u krčke luke, trenutno vrlo intenzivno radi i na pripremanju rekonstrukcije krčke luke na Obali Marina. – Nakon što je lani ugovorena izrada glavnog projekta i svih ostalih pripremnih aktivnosti, u prvoj polovici ove godine planirano je ishođenje građevinske dozvole. Početak radova realno je očekivati nakon završetka turističke sezone, a sam projekt se proteže kroz dvije proračunske godine, ovu i iduću, s time da je procijenjena vrijednost cjelokupnih radova ondje 10,5 milijuna kuna, kaže Lajnert, dodajući da će Grad osigurati polovicu tog iznosa.




Što se pak bašćanske luke tiče, u fazi koja podrazumijeva širenje gata Garofulin, trenutno je u pripremi dokumentacija za provođenje postupka javne nabave. Rok izvođenja radova na Garofulinu je šest mjeseci, a vrijednost zahvata se procjenjuje na 8 milijuna kuna, uz 90-postotno sufinanciranje Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.


Projektna dokumentacija


U luci Porat, nakon već poduzetih radova koji bi trebali biti dovršeni do kraja ožujka, u ovoj se godini još planiraju i 5,7 milijuna kuna vrijedni radovi na drugoj uporabnoj cjelini prve faze istog projekta, a koji će uvelike ovisiti o dodjeli planiranih sredstava Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u iznosu od 4,1 milijun kuna. I u Portu je u planu izrada sidrenog sustava vrijednog 65 tisuća kuna. Za luku Klimno na području Dobrinjštine u ovoj je godini planirana izrada glavnog projekta s predradnjama za ishođenje građevinske dozvole, kako bi se ondje moglo nastaviti s radovima na rekonstrukciji. Projektna će se dokumentacija izrađivati i za luku Malinska, točnije za rekonstrukciju i dogradnju primarnog lukobrana i dogradnju sekundarnog, a pripremni radovi ondje podrazumijevaju izradu glavnog projekta, provođenje geomehaničkih istražnih radova, geodetskih mjerenja, ažuriranje maritimne studije i slične usluge procijenjene ukupne vrijednosti 1,7 milijuna kuna.


U luci Glavotok financijskom planom za 2022. godinu predviđena je pak rekonstrukcija operativnog gata. Ukupna vrijednost tih zahvata je 2,7 milijuna kuna, a dovršetak s ishođenjem uporabne dozvole planiran je do kraja godine. Konačno, nešto više od pola milijuna kuna ove je godine namijenjeno i pripremnim radnjama rekonstrukcije operativnog gata u luci Voz na području Općine Omišalj. U predstavljanju svega što će se na području luka Bodulije u ovoj godini raditi ili pripremati, Lajnert nije zaboravio spomenuti i dodatna, 1,4 milijuna kuna »teška« ulaganja u radove održavanja lučkih svjetala, opreme i postojeće infrastrukture.


Luka Omišalj dobiva 60-metarski plutajući ponton


Kad je luka Omišalj u pitanju, ondje se ove godine planira nabava i postava plutajućeg pontona u dužini 60 metara. Taj postupak podrazumijeva predradnje koje uključuju vađenje i deponiranje postojećeg pontona, ažuriranje maritimne studije za luku, izradu glavnog projekta s vođenjem postupka ishođenja građevinske dozvole. Ukupna vrijednost navedenih radova i usluga doseže 1,8 milijuna kuna, a rok za postavu je do kraja ove godine. Ondje se također planira i postavljanje novog sidrenog sustava vrijednog 350 tisuća kuna te zamjena starih pasarela novom željezno-drvenom konstrukcijom ukupne vrijednosti 305 tisuća kuna.