Revolucionarno otkriće

Testom krvi moglo bi se predvidjeti obolijevanje od Alzheimerove bolesti 15 godina prije pojave simptoma

Foto Twitter / X

"Svi stariji od 50 godina mogli bi se rutinski pregledavati svakih nekoliko godina, jednako kao što se sada redovito testiraju na visoki kolesterol", objašnjava David Curtis

Najnovije istraživanje pobuđuje nadu u mogućnost vrlo rane dijagnoze Alzheimerove bolesti, najčešćeg oblika demencije na svijetu. Naime, testom krvi moglo bi se otkriti da će nastupiti ta bolesti čak i 15 godina prije pojave prvih simptoma, javlja Today.it.

Ključni protein p-tau217

Vrlo rana dijagnoza bila bi moguća otkrivanjem razine proteina p-tau217, stvarnog pokazatelja promjena koje se događaju u mozgu tijekom Alzheimerove bolesti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 786 ljudi sa Sveučilišta u Göteborgu u Švedskoj i pokazalo je da su, testiranjem razine ovog proteina krvnim testovima, znanstvenici uspjeli precizno klasificirati rizik od Alzheimerove bolesti: što je veća razina proteina p-tau217 u krvi, to je vjerojatnije da je nastupila ili uznapredovala bolest. Istraživači sa sveučilišta University College London (UCL) tada su proveli studiju, zaključivši da bi spomenuti test mogao otkriti Alzheimerovu bolest čak 15 godina prije nego što se pojave simptomi.

Nova opcija screeninga za starije od 50

Prema mišljenju Davida Curtisa, počasnog profesora na Institutu za genetiku UCL-a, ovo otkriće vjerojatno predstavlja pravu revoluciju na području ranog otkrivanja bolesti: “Svi stariji od 50 godina mogli bi se rutinski pregledavati svakih nekoliko godina, jednako kao što se sada redovito testiraju na visoki kolesterol”, objašnjava Curtis.
“Ovaj test ima ogroman potencijal i mogao bi predstavljati revoluciju na području dijagnoze kod osoba sa sumnjom na Alzheimerovu bolest”, dodala je Sheona Scales, voditeljica istraživanja organizacije Alzheimer’s Research UK. Trenutno su jedine metode za utvrđivanje nakupljanja proteina povezanog s Alzheimerovom bolešću lumbalne punkcije ili tehnologije snimanja, ali dostupne su u vrlo ograničenom broju objekata. Test krvi, tvrde znanstvenici, “može otkriti znakove Alzheimerove bolesti s istom točnošću kao i invazivniji i skuplji testovi”. Ovaj test krvi stajao bi naime 200 eura.