Prvi zvukovi

‘Ovo je rudnik zlata za razumijevanje Marsa’: NASA objavila audio snimku s crvenog planeta

Hina

iStock

Ovo je prvi audio snimak nekog leta na Marsu, no iako je jedva čujan  predstavlja "jako lijepo iznenađenje", rekao je planetarni znanstvenik David Mimoun

NASA je u petak objavila prvi audio snimak četvrtog probnog leta mini helikoptera Ingenuity na Marsu izvedenog 30. travnja, priopćila je američka svemirska agencija.

Zvuk elisa helikoptera koje se vrte više od 2500 okretaja u minutu jedva se može čuti jer je helikopter, težak svega 1,8 kilograma, bio udaljen više od 80 metara od mikrofona na roveru Perseverance.

Naleti vjetra također su prigušili zvuk helikoptera.

Ovo je prvi audio snimak nekog leta na Marsu, no iako je jedva čujan  predstavlja “jako lijepo iznenađenje”, rekao je planetarni znanstvenik David Mimoun.

“Izveli smo pokuse i simulacije koji su pokazali da će mikrofon teško uhvatiti zvuk helikoptera jer je atmosfera Marsa takva da prigušuje širenje zvuka. Imamo sreće što smo snimili zvuk na toj udaljenosti”, rekao je Mimoun.

On ističe da taj audio snimak predstavlja “rudnik zlata za razumijevanje atmosfere Marsa”.

Iako je Ingenuity vrlo lagan, dovoljno je čvrst kako bi podnio jak vjetar i hladnoću na Marsu.

Rover Perseverance teži oko 1000 kilograma i veličine je manjeg automobila, a da bi stigao na Crveni planet morao je prijeći 472 milijuna kilometara tijekom 203 dana.

Sletio je na presušeno jezero promjera 45 kilometara i nazvano Krater Jezero. Proučavat će ga tijekom naredne dvije godine.

Za razvoj i izgradnju rovera je trebalo osam godina, a cijeli projekt je koštao 2,5 milijarde američkih dolara.

Misija Perseverancea je potraga za tragovima mikrobnog života na Marsu te proučavanje klime i geologije planeta.