Pandemija i rad

Prema Microsoftovom istraživanju, velika većina radnika želi poslije pandemije nastaviti raditi od kuće

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Twitter, kompanija za kartično poslovanje Square, REI trgovački lanac za prodaju opreme za sportsko-rekreacijske aktivnosti na otvorenom i kampiranje, već su najavili da će trajno omogućiti djelatnicima da svoj posao obavljaju od kuće u slučajevima kad je to moguće



Prema Microsoftovom prvom Work Trend Indexu, istraživanju koje je obuhvatio 30 000 ispitanika iz 31 zemlje, 73 posto radnika želi da njihovi poslodavci nastave s praksom fleksibilnih mogućnosti rada na daljinu, odnosno od kuće, nakon što se svijet vrati u stanje normalnosti.


Bez obzira što je očito da mnogi radnici u kući nemaju uvjete i mir kao na poslu, da imaju djecu ili skučeni životni prostor, velika većina ljudi koji su probali rad od kuće žele da tako i nastave.


“Dobiveni rezultati su jasni. Izuzetna fleksibilnost i hibridni rad redefinirati će poziciju radnog mjesta nakon pandemije” – prenosi dijelove istraživanja Yahoo. “Zaposlenici žele imati kontrolu nad tim gdje, kada i kako će raditi i očekuju da tvrtke pružaju mogućnosti s tim u skladu. Odluke koje će poslovni lideri donositi u narednim mjesecima da omoguće fleksibilan rad utjecat će na sve, od kulture i inovacija do toga kako organizacije privlače i zadržavaju vrhunske talente. ”




S druge strane, nakon dugog vremena izolacije kod kuće većina radnika (njih 67 posto) želi komunicirati sa svojim kolegama lice u lice. Ova želja možda nije odraz pravog stanja jer u doba pandemije ljudi gube kontakt s bilo kime osim obitelji, pa bi povratkom normalnog života i uklanjanja socijalne distance, želja za druženje s kolegama s posla mogla jenjavati.


Nisu samo radnici ti koji smatraju da rad pod kuće može biti efikasan i koristan, i oni koji odlučuju u poduzećima, obuhvaćeni istraživanjem, većinom su se (66 posto), izjasnili pozitivno o trajnim promjenama u pogledu organizacije rada i razmišljaju o nekoj vrsti hibridnog modela rada.


Uvidjevši da produktivnost nije pala nakon što su radnici počeli raditi od kuće, mnoge su tvrtke, posebno one tehnološke gdje rad zaista ne zahtijeva sjedenje u sjedištu tvrtke, najavile su da će i nakon završetka pandemije nastaviti s praksom rada na daljinu i hibridnog rada. Twitter, kompanija za kartično poslovanje Square, REI trgovački lanac za prodaju opreme za sportsko-rekreacijske aktivnosti na otvorenom i kampiranje, već su najavili da će trajno omogućiti djelatnicima da svoj posao obavljaju od kuće u slučajevima kad je to moguće. Neke druge tvrtke, kao što je veliki Microsoft, ponudit će radnicima hibridnu opciju, da rade par dana tjedno u uredu a ostatak tjedna od kuće.


Rad od kuće u pandemiji ne znači da su zaposlenici radili manje. Dapače, 55 posto odgovorilo je da misle da rade previše, a 39 posto je reklo da se osjeća iscrpljeno.