300 kilometara dometa

Kinezi predstavili novu autonomnu letjelicu, zračni taksi za međugradski promet

P. N.

Foto: EHang Holdings Limited

Foto: EHang Holdings Limited

Glavni inženjer kineske uprave za civilno zrakoplovstvo (CAAC), Shijun Yin smatra kako je bespilotna avijacija sastavni dio izgradnje inteligentnog civilnog zrakoplovstva i u budućnosti može postati primarni oblik prijevoza



EHang Holdings Limited, najveća kineska kompanija u svijetu autonomnih eVTOL-a (Electric Vertical Takeoff and Landing) ltjelica, najavila je VT-30, novi autonomni zračni taksi dugog dometa sposoban prevesti dva putnika do 300 km u vremenskom razdoblju do 100 minuta. Riječ je o prvoj letjelici te kompanije dizajniranoj za međugradski prijevoz.


Kao vodeći proizvod najvećeg kineskog proizvođača eVTOL-a (Electric Vertical Takeoff and Landing), VT-30 nadopunit će EH216, koji se fokusira na unutargradsku zračnu mobilnost, s ciljem daljnjeg proširenja mreže zračnog prometa i poboljšanja budućeg ekosustava urbane zračne mobilnosti.


VT-30 ima pojednostavljeni trup te je opremljen s osam propelera s obje strane, a ima i par učvršćenih krila i propeler sa stražnje strane koji su dizajnirani da postignu maksimalnu ravnotežu hibridnog podizanja i guranja. Jedinstven dizajn omogućuje letjelici vertikalan način uzlijetanja ili  slijetanja, istovremeno zadovoljavajući potrebu za većom udaljenostima i vremenom leta. Također, VT-30 je ekološki vrlo prihvatljiv sa nula emisija svojim električnim pogonom i niskom razinom buke. Odnosno, u potpunosti je usklađen s EHangovim principom zelenog putovanja. U usporedbi s uobičajenim načinima gradskog prijevoza, očekuje se da VT-30 pruža stanovnicima učinkovitija, ekološki prihvatljiva i jeftinija rješenja, kao i da proširuje kapacitet postojećih UAM (Urban Air Mobility) usluga.




EHangovi pojednostavljeni dizajni su potencijalno lakši za prolazak kroz postupak certificiranja, ali kao i svi „multikopteri“, oni ne mogu ići jako brzo ili prevaljivati velike daljine. EH216 s dva sjedala doseže 130 km/h, a s maksimalnim korisnim teretom od 220 kg, njegov domet je ograničen tek na 35. Iako nije najavljena nijedna najveća brzina, kao niti brzina krstarenja, očekuje se da će VT-30 biti znatno brži od EH216, potencijalno  brzine oko 200 km /h.


VT-30 je prototipiziran u punoj mjeri te već uspješno odradio vertikalno uzlijetanje i slijetanje, no u narednom razdoblju treba obaviti još puno testova.


EHang već nekoliko godina leti jednostavnijim dizajnom autonomnih letjelica, a 2019. godine sam osnivač tvrtke Hu Huazahi je otputovao na posao u letjelici EH116. Odvažnim postupci pokazuju kako Kina ne namjerava slijediti američke ili europske zrakoplovne vlasti u pristupu naprednoj zračnoj mobilnosti, već kroči svoj vlastiti put. Nijedna od letjelica EHanga nema pilota, pa će ovdje biti ključno ubrzanje certificiranja autonomnih putničkih letjelica što većina europskih i američkih tvrtki doživljava kao izazov od pet do deset godina.


Glavni inženjer kineske uprave za civilno zrakoplovstvo (CAAC), Shijun Yin smatra kako je bespilotna avijacija sastavni dio izgradnje inteligentnog civilnog zrakoplovstva i u budućnosti može postati primarni oblik prijevoza te da bi vlada i tvrtke trebale bi zajedno surađivati ​​na promicanju razvoja bespilotnih letjelica i pridržavati se visokokvalitetnih standarda prilikom izgradnje infrastrukture civilnog zrakoplovstva.