Drama

Objavljena je knjiga Vanje Cuculića, donosi dizajnerski plakatni opus na jednom mjestu

Davor Mandić

Knjiga je objavljena nakon prošlogodišnje izložbe »Vanja Cuculić: Drama! Plakati za GDK Gavella 2005. - 2019.«, premijerno postavljene u HDD galeriji u ožujku



ZAGREB – Hrvatsko dizajnersko društvo objavilo je knjigu Vanje Cuculića »Drama«, koja prema riječima izdavača daje potpuni pregled dizajna plakata grafičkog dizajnera Vanje Cuculića za Gradsko dramsko kazalište Gavella, nastalih od 2005. do 2019. godine.


Eklektičan stil


– Riječ je bez sumnje o jednom od najvažnijih i najhvaljenijih plakatnih opusa u Hrvatskoj u 21. stoljeću, a s pričom iza njih upoznaje nas i veliki uvodni tekst Marka Goluba na hrvatskom i engleskom jeziku – kaže se u priopćenju o knjizi, gdje je napomenuto i da je knjiga objavljena nakon prošlogodišnje izložbe »Vanja Cuculić: Drama! Plakati za GDK Gavella 2005. – 2019.«, premijerno postavljene u HDD galeriji u ožujku. Grafički urednik knjige je sam Vanja Cuculić, dok dizajn i prijelom potpisuje Leo Kirinčić.


Marko Golub u uvodnom tekstu kaže da iako plakati Vanje Cuculića nepogrešivo pripadaju našem vremenu, naročito po načinu upotrebe tipografije i odabiru tipografskih pisama, njegov je autorski stil razvijen za Gavellu u suštini eklektičan.




– Njegovi kazališni plakati na neki su način i refleksija o onome što je u tom specifičnom žanru napravljeno kroz njegovu slavnu povijest, uključujući i zlatno doba plakata šezdesetih i sedamdesetih godina, dok je kao promotivno sredstvo još uvijek bio relevantan, a kao prostor za kreativno izražavanje na vrhuncu snaga.


Slike izuzetnog naboja


Biti u prilici odjednom zaroniti u neku obilnu kolekciju dobrog grafičkog dizajna uvijek je privilegij. Riječ je o drukčijoj vrsti zasićenja slikama od one kojoj smo izloženi svakodnevno, mi više nego ijedna generacija prije nas. Iz pasivnosti klizanja newsfeedovima, koji se pred nama protežu poput beskonačne vojne parade, odjednom nam pažnju razbuđuju, jedna za drugom, slike izuzetnog komunikacijskog naboja, niz malih eksplozija u aveniji kapitalizma nadzora. Niz slika koje na artikuliran vizualan način utjelovljuju manje ili više kompleksne ideje, značenja i informacije, koje su oblikovane tako da zaokupljaju naše misli, stimuliraju naša zapažanja i pritom nas i uče samom čitanju slika – kaže Golub u svom tekstu.