RIJEČKI HNK

Održan gala koncert Opere i baleta SNG-a iz Ljubljane: Gosti iz Slovenije oduševili Riječane

Kim Cuculić

Foto: SERGEJ DRECHSLER

Foto: SERGEJ DRECHSLER

Za ovu prigodu odabran je program sastavljen od arija i dueta iz poznatih opereta, komičnih opera i komičnih španjolskih zarzuela. Na programu su se našle i polke i valceri Straussa II.



Lijepo složen program… Za mene je ovo bilo poput novogodišnjeg koncerta…, neki su od komentara posjetitelja HNK-a Ivana pl. Zajca koje smo čuli nakon gala koncerta ljubljanske Opere i baleta, koji je održan u predsezoni riječkog kazališta.


Za ovu prigodu odabran je program sastavljen od arija i dueta iz poznatih opereta, komičnih opera i komičnih španjolskih zarzuela. Na programu su se našle i popularne polke i valceri Straussa II., uz nastupe baletnog ansambla u koreografijama poznatog Renata Zanelle.


Ovom prilikom orkestar, kojim je ravnao maestro Marko Hribernik, bio je smješten na pozornici »Zajca«, a izvedba je zamišljena koncertno s kostimiranim izvođačima. Scenski postav osmislila je Simona Pinter, scenski pokret potpisala je Claudia Sovre, a svjetlo je oblikovao Jasmin Šehič.




Kao operni solisti nastupili su Urška Arlič Gololičič, Martina Zadro, Nuška Drašček Rojko, Aljaž Farasin i Jože Vidic, a kao baletni solisti Tjaša Kmetec, Nina Noč, Petar Đorčevski, Lukas Zuschlag i Kenta Yamamoto.


Bernsteinov »Candide«


Na početku dvosatne koncertne večeri izvedena je uvertira operete »Candide« Leonarda Bernsteina, koja je nastala prema romanu francuskog književnika i filozofa Voltairea. I nastavak je bio u znaku Bernsteinova »Candidea« – ariju stare gospođe »I am easily assimilated« duhovito i šarmantno izvela je mezzosopranistica Nuška Drašček Rojko, uz kvartet pjevača iz opernog zbora i operni zbor.


Ariju Panglossa »Dear boy« zatim je interpretirao bariton Jože Vidic, dok je ariju Kunigunde »Glitter and be gay« pjevala sopranistica Urška Arlič Gololičič.


Nakon toga, baletni ansambl izveo je »Živjela Mađarska!« Johanna Straussa mlađeg, a u prvom dijelu koncerta na programu je bilo i jedno djelo slovenskog skladatelja Alojza Ajdiča – »Miševi u opernoj kući«, iz kojega su simpatični duet miša Romea i mišice Julije izveli Urška Arlič Gololičič i Jože Vidic.


Na programu je bila i arija Vrtoglavke slovenskog kompozitora Josipa Ipaveca iz »Princeze Vrtoglavke«, koju je pjevala Urška Arlič Gololičič. Uvodni zbor iz Smetanine »Prodane nevjeste« naslovljen »Zašto se ne bismo veselili« izveo je operni zbor, a arijom Janka iz »Prodane nevjeste« zatim se predstavio riječkoj publici dobro poznati tenor Aljaž Farasin – sada kao gost ljubljanske Opere.


Uslijedio je »Perpetuum mobile« Johanna Strauss ml., u izvođenju baletnog ansambla, a završnica prvog dijela koncerta bila je u znaku španjolskih kompozitora – »Afrički duet« te »Duet i Jota« koji su izveli sopranistica Martina Zadro i Aljaž Farasin, dok je »Zebedejeve kćeri« i »Tamničare« Ruperta Chapija pjevala Nuška Drašček Rojko.


Foto: SERGEJ DRECHSLER


Orfej u podzemlju


Nakon stanke, drugi dio večeri počeo je baletnom izvedbom »Laka krv« Johanna Straussa mlađeg, a zatim je ariju princa Orlovskog iz Straussova »Šišmiša« izvela Nuška Drašček Rojko.


Sljedeći blok bio je u znaku »Vesele udovice« Franza Lehara – ariju Hane »Vilja-Lied« pjevala je Martina Zadro, uvodnu pjesmu Danila »O Vaterland« (»O, domovino«) izveo je Jože Vidic, a uslijedio je duet Hane i Danila »Lippen schweigen« (»Usne šute«) u interpretaciji Martine Zadro i Jože Vidica. Baletni ansambl zatim je plesao »Seosku polku« Johanna Straussa mlađeg, a Aljaž Farasin onda je nadahnuto interpretirao ariju kineskog princa Sou-Chonga iz Leharove »Zemlje smiješka«.


Lijep je bio i valcer »Glasovi proljeća« Johanna Straussa mlađeg, a kraj drugog dijela koncertne večeri obilježio je Jacques Offenbach, odnosno njegov »Orfej u podzemlju«. Ljubljanski operni zbor izveo je »Živjelo vino«, a u zbor je efektno »ušetala« Urška Arlič Gololičič koja je dojmljivo interpretirala ariju Euridike »Smrt Euridike«.


U spektakularnoj završnici koncerta operni i baletni zbor te operni solisti izveli su pakleni galop »To je neobični bal« s elementima can-cana. Oduševljena riječka publika ispratila je goste iz Slovenije dugotrajnim pljeskom.