Dodjela nagrada

Nina Violić i Ksenija Marinković nove nacionalne prvakinje HNK Zagreb

Ante Peričić

Ksenija Marinković i Nina Violić

Ksenija Marinković i Nina Violić

Dosadašnje prvakinje Drame promovirane su u status nacionalnih prvakinja od strane Ministarstva kulture i medija, a na prijedlog uprave HNK-a



Nina Violić i Ksenija Marinković nove su nacionalne prvakinje Drame Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu. Dosadašnje prvakinje Drame promovirane su u status nacionalnih prvakinja od strane Ministarstva kulture i medija, a na prijedlog uprave HNK-a.


Status nacionalnih prvaka dodjeljuje se osobito zaslužnim kazališnim umjetnicima, a Marinković i Violić pridružile su se dosadašnjim nac. prvacima Almi Prica, Siniši Popoviću i Goranu Grgiću.


Ta je vijest objelodanjena na dodjeli godišnje nagrade za najbolja umjetnička ostvarenja u drami, operi i baletu HNK-a Zagreb u minuloj kazališnoj sezoni.





Nagrada Mila Dimitrijević za najbolje žensko glumačko ostvarenje zagrebačkog HNK-a otišla je u ruke Jadranke Đokić za ulogu Klare u ‘Ledi’ Miroslava Krleže u režiji Franke Perković Gamulin.


“Slobodno se može reći da njezina glumačka kreacija i energija nose predstavu bilo da se pojavljuje u strogom muškom odijelu ili ženstvenoj haljini.


Raskošna interpretacija Klare daje širok dijapazon glumačkih stanja i emocija; čas je beskompromisna i izravna, čas podatna, šarmantna i plaha.


Takvo glumačko umijeće teško je ne primijetiti, a još teže ne nagraditi”, spominje se u obrazloženju ocjenjivačkog suda u sastavu teatrologinje Martine Petranović, dramaturginje Željke Turčinović i predsjednice i glumice Helene Buljan.


Ocjenjivački je sud Nagradu Mila Dimitrijević za najbolje muško glumačko ostvarenje dodijelio Dušanu Bućanu za ulogu Sganarella u Molièreovu Don Juanu:


“Dušan Bućan virtuozno je oblikovao lik Sganarella kao Don Juanova antipoda te dopadljiva i prostodušna gubitnika iz ‘naroda’ pa ako je njegov lik i ostao prikraćen za ‘svoju plaću’, glumačko majstorstvo i duhovitost s kojima ga je Dušan Bućan iznio na scenu nisu mogli proći nezamijećeno i nenagrađeno”.


Kada je o Operi riječ, ocjenjivački sud u sastavu glazbene urednice Zrinke Matić, dr. sc. Hane Breko Kusture i kazališnoga kritičara i novinara Denisa Derka Nagradu Vladimir Ruždjak za najbolje operno ostvarenje dodijelio je bas-baritonu Ozrenu Bilušiću za ulogu Chapmana u operi ‘Lennon’ Ive Josipovića.



“Kreacija Chapmana na praizvedbi opere Lennon Ive Josipovića krunsko je ostvarenje Ozrena Bilušića u ovoj sezoni te općenito vrlo upečatljiv nastup koji se ističe iz ukupnosti muških solističkih nastupa cjelokupne sezone”, stoji u obrazloženju, a Nagrada Marijana Radev za najbolje operno ostvarenje dodijelila se sopranistici Mariji Kuhar Šoša za dvije uloge – onu Violette Valéry u operi ‘Traviata’ Giuseppea Verdija i ulogu Yoko Ono na praizvedbi opere ‘Lennon’ Ive Josipovića.


,”Zapazili smo novu, snažnu sonornost i volumen njezina glasa, koji ne gubi na svježini unatoč dosegnutoj punoj zrelosti, te suvereno vladanje mnogim i raznolikim ulogama u ovoj sezoni, što svjedoči o dosegnutom zenitu pjevačice.


Zahtjevne uloge Violette, koja je kruna koloraturnoga sopranskog repertoara, i Yoko Ono, još jedne koloraturne uloge koja obiluje raznolikim tehničkim i interpretativnim izazovima, sopranistica ostvaruje virtuozno”.


Nagradu Ana Roje ocjenjivački sud u sastavu plesne kritičarke Maje Đurinović, balerine, koreografkinje i pedagoginje Ljiljane Gvozdenović i koreografkinje Božice Lisak dodijelio je solistici baleta Atini Tanović i to za ulogu Mirze u predstavi ‘Spartak’ u koreografiji Jiřija Bubeníčeka te za ulogu Majke i Žene u zelenom u predstavi ‘Peer Gynt’ Edwarda Cluga, a sud je naglasio kako su ovogodišnja ostvarenja Atine Tanović bila posebno dojmljiva, a to se, prije svega, odnosi na njezinu interpretaciju Mirze u baletu ‘Spartak’ gdje se istaknula tehničkim i interpretativnim komponentama.


Nagradu Oskar Harmoš ocjenjivački je sud dodijelio plesaču Yuhu Yoshioki i to za ulogu Artoriksa u baletu ‘Spartak’ Jiřija Bubeníčeka te za nastup u baletnoj večeri ‘Prelaženje linije’, u baletu ‘S’ koreografa Philippea Kratza.


“On suvereno i muzikalno slijedi koreografske rečenice, s lakoćom i vidnim zadovoljstvom u izvedbi, pri čemu čak i u zajedničkom prisustvu većeg broja plesača na sceni plijeni svojom individualnošću i zaokuplja pozornost gledatelja”, stoji u obrazloženju suda.


Svečana dodjela završila je višeminutnim stajaćim ovacijama u čast preminule glumice i profesorice Koraljke Hrs koja je u hrvatskom glumištu, a napose u svojoj matičnoj kući, odnosno zagrebačkom HNK-u, ostvarila nezaboravne uloge i ostavila neizbrisiv trag.