Biblioteka Polilog

Objavljena knjiga “Oscar Wilde izlazi iz zatvora ili vaša omiljena umjetnost zove se kritika” Nataše Govedić

Kim Cuculić

Foto Davor Kovačević

Foto Davor Kovačević

Knjigom kazališne kritičarke i teatrologinje Nataše Govedić, Hrvatsko društvo kazališnih kritičara i teatrologa pokrenulo je biblioteku kojom potiče i afirmira kritičku i teatrološku misao

ZAGREB – Knjigom »Oscar Wilde izlazi iz zatvora ili vaša omiljena umjetnost zove se kritika« Nataše Govedić, Hrvatsko društvo kazališnih kritičara i teatrologa pokrenulo je Biblioteku Polilog kojom potiče i afirmira kritičku i teatrološku misao, zagovarajući otvorenost i inkluzivnost te podupirući različite pristupe u pisanju o izvedbenim umjetnostima.

Uspostavljajući relacije sa stvaralaštvom Oscara Wildea, koji kritiku razumijeva neodvojivom od svakoga stvaranja, kao metodologiju umjetnosti, kao što je to postavio u tekstu »Kritičar kao umjetnik« (1891.), knjiga Nataše Govedić promišlja kritiku i kao umjetnost, i kao način razmatranja umjetnosti. Kritika je prije svega shvaćena kao dijalog između različitih stvaralačkih i recepcijskih grupacija jer nam kritičko mišljenje i mišljenje kritike kao dijaloški proces raskrčuju put iz raznih oblika zatočenosti, ograđenosti i isključivanja.

Kritičarka Novog lista

»Ponekad nam treba i nekoliko godina odmaka da ‘dostignemo’ djelo koje smo oblikovali. Djelo definitivno nastaje iz kritičke kompetencije umjetnika, ali onda nadmašuje svoja ishodišta i traži nove kritičke jezike. Rekla bih da ih traži i od svojih autora, ne samo od zajednice kojoj se obraća. Kao da umjetnost stalno teži stanju veće kritičnosti«, riječi su Nataše Govedić.

Nataša Govedić bavi se pisanjem kao književnica, teatrologinja, kritičarka i edukatorica. Diplomirala je (1995.), magistrirala (2000.) i doktorirala (2007.) komparativnu književnost i teatrologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Stalna je kazališna kritičarka Novog lista i jedna od osnivačica dvotjednika za kulturna i društvena pitanja Zarez, gdje je od prvog do posljednjeg broja radila i kao urednica. Glavna je urednica feminističkog časopisa Treća u izdanju Centra za ženske studije. Stalno je zaposlena na Odsjeku dramaturgije Akademije dramske umjetnosti, gdje je izabrana u zvanje izvanredne profesorice. Dosad je objavila petnaest znanstvenih knjiga iz područja teatrologije i filmologije (posljednje tri: »Veličanstveno ništa, dramaturgije depresije«, 2019.; »Stil za stil: živa rampa adapt-autorstva«, 2021. te »Oscar Wilde izlazi iz zatvora ili vaša omiljena umjetnost zove se kritika«, 2022).

Književna djela

Kao književnica, objavila je knjigu bajki »Časozapisi« (2010.), dva romana iz područja animalne fantastike (»Mrežir«, 2013. i »Zmajir«, 2015.). »Mrežir« je dobitnik nagrade SF-era. Objavila je i roman »Kako zavoljeti morskog psa« (2019.), koji je bio finalist dviju književnih nagrada: Nagrade »Janko Polić Kamov« i Nagrade T-portala za roman godine. U izdanju Frakture objavila je i zbirku pjesma »Zlice i vilice« (2022.), koja je bila ovogodišnja finalistica Nagrade »Tin Ujević«. Zajedno s vizualnim umjetnikom Ivanom Midžićem objavila je i knjigu »Linija u šetnji«.