Otvorena izložba

FOTO Pjevanje nad kostima u Kortilu: Umjetnost kompleksnog ženskog svijeta

Ervin Pavleković

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

Izložba kustosica Darije Žmak Kunić i Melite Sorola Staničić donosi radove šesnaest autorica s riječkoga područja, koji tematiziraju svu »žensku« kompleksnost – u okviru života i njegove cikličnosti



RIJEKA – U Galeriji Kortil otvorena je izložba »Llamar o tocar a la puerta ili Pjevanje nad kostima« kustosica Darije Žmak Kunić i Melite Sorola Staničić, koja donosi radove šesnaest autorica sa šireg riječkog područja i njihovih gošći. Izložba se bavi pitanjem umjetničkog stvaralaštva autorica u okviru cikličnosti života i kompleksnoga svijeta današnjice.


– Intuicija je poveznica svih radova, a neka središnja tema, ili zadatak, recimo to tako, je progovaranje iz srca. Zapravo, nismo mi kustosice birale radove već je svaka od autorica odabrala onaj rad koji smatra da je najbolje predstavlja, s obzirom na narav izložbe. Teme su raznolike, no najviše su one svakodnevne, primjerice obiteljske, one koje proizlaze iz trauma i izlječenja od njih. Svaki je od radova personaliziran, a time je i cijela izložba personalizirana, pa možemo reći kako se radi o nekakvoj ispovjednoj umjetnosti. Svaki je rad nastao u određenom, ovom trenutku, no na njega se ne referira u sociološko-političkom smislu, već u emocionalno-intuitivnom smislu, pojasnila je Darija Žmak Kunić, jedna od kustosica izložbe.


Foto galerija: Izložba 16 autorica u Galeriji Kortil Foto: Mateo Levak


Ruševine ženskog podzemlja


Naslov izložbe »Llamar o tocar a la puerta ili Pjevanje nad kostima« inspiriran je tekstom iz knjige »Žene koje trče s vukovima« američke književnice Clarisse Pinkola Estés koji kaže: »(…) intuicija je blago ženske psihe. Ona je poput nekog rašljarskog oruđa ili poput kristala kroz koji se može gledati uz nevjerojatan unutarnji vid. Ona je poput mudre starice koja je uvijek s vama, koja vam točno kaže o čemu se radi, točno vam kaže treba li ići lijevo ili desno. Ona je oblik One koja zna, stare La que sabe, Divlje žene.«




Izložba donosi radove koji tematiziraju svu »žensku« kompleksnost – u okviru života i njegove cikličnosti, s obzirom na ono intuitivno, arhetipsko, no i na ono seksualno. Izložba tako, ciklički, od rođenja do smrti, propitkuje životne tajne i otvara vrata ženske psihe. Umjetnost kompleksnog »ženskog« svijeta, u ovome, još uvijek pandemijskom, trenutku, i u općenito izvanrednom vremenu, djeluje kao medijator novih ideja, kao sredstvo okrepe i svojevrstan medij iscjeljenja, a tendencije autorica da promiču stvaralaštvo u okviru ovoga izvanrednog vremena pokazuje stanje psihoarheoloških ruševina ženskoga podzemlja.


Iscjeliteljska funkcija umjetnosti


S obzirom na to da umjetnost više autorica ima i iscjeliteljsku funkciju, jasno je da je ona povezana i sa zdravljem; opće zdravlje proizlazi i iz naše kulture, odnosno podneblja u kojem obitavamo, iz društvenoga položaja, a u konačnici i iz »modusa« našega življenja. U »otkrivenju« i prekopavanju po umjetnosti šesnaest autorica potrebno je koristiti vlastitu intuiciju kao važno sredstvo osobnoga razvoja, stoga svaki posjetitelj odlučuje o načinu, vremenu i mjestu vlastitoga (pre)kopa(va)nja.


Izložba »Llamar o tocar a la puerta ili Pjevanje nad kostima« uključuje radove Jasne Šikanja, Celestine Vičević, Ele Štefanac, Fride Šarar, Nives Žarković, Sare Salamon, Andreje Knežević, Mirne Kutleša, Sandre Kordić, Ive Gobić, Silvije Đolonga, Izabele Peculić Stančić, Adele Vilić Miloš, Ivane Butković, Darije Žmak Kunić i Melite Sorola Staničić. Izložba je otvorena do 6. studenoga, a može se posjetiti radnim danom od 10 do 13 sati i od 17 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati. Ulaz na izložbu je besplatan.